Bitirdiklerim - Ekim 2020

Kasım 02, 2020 0 Comments A+ a-

Merhaba

Bitirdiklerimi instagramda paylaşmak, blogda yazmaktan daha zor geldiği için bu yazıyı yazmaya karar verdim. Bu şekilde daha pratik gelirse sanırım böyle devam ederim. Blogda da içerik olmuş olur, kalıcı arşiv olarak. Bu kadar emek verdikten sonra, buraya sırtımı dönüp gitmek hiç içimden gelmiyor doğrusu ama bir şey paylaşasım da hiç yok. Farkındaysanız instagram hesabını da neredeyse tamamen bıraktım. 
Yazıya başlamadan evvel bir not düşmek istiyorum. Malesef buraya bakmaya hiç zamanım olmuyor, sorunuz olursa bana instagram hesabımdan (@blanasdiary) dm atın lütfen, buraya bakmadığım için yorumları kapatıyorum. 

Cilt tipim çok kuru, hassas, egzamaya meyilli; koku hassasiyetim, nane ve mentol alerjim var. Yorumlarımı da kendi deneyimlerim çerçevesinde yapıyorum. O zaman başlayalım. 



Fotoğrafları ışık sıkıntımdan dolayı stüdyoda çekmek zorunda kaldım. Çok estetik değiller, kusura bakmayın ama neticede amacımıza hizmet ediyorlar. :)

Ayrıntılı yorumunu okumak istediğiniz bir ürün olursa ve ben burada yazmışsam, yan taraftaki arama kutucuğuna ürünün adını yazıp bakabilirsiniz. 



Yves Rocher El Kremi: Bu sanırım 2020 yeniyıl koleksiyonundaydı, bana da alışverişimin yanında hediye verilmişti. Çok beğendim, özellikle pc başında çalışanlar için çok ideal; hem çok güzel nemlendirdi ellerimi hem de yapışkan bırakmadı. Hafif ama iş gören bir kremdi, bulursam alabilirim. 

Benri Süngerli Oje Çıkarıcı: Çok kötüydü bu. Bir ay kullanamadım. Ojeyi çıkarırken tüm parmağımı boyadı, sonra parmaklarıma bulaşmış ojeyle uğraştım. Pratik olmasını beklerken eziyet oldu bana. Ben koyu renk oje sürüyorum belki ondan bu sorunu yaşadım ama ne rek oje tercih edersek edelim bunu yapıyor olmamalıydı. 

Splat Diş Macunları: Sensitive White ve White Plus çeşitlerinin ikisini de seviyoruz. Sensitive White olanı ben daha çok beğeniyorum ama çok çok hafif bir incir aroması var bunda, siz klasik bir tat isterseniz White Plus daha iyi olacaktır. Dişleri öyle aman aman beyazlatıyorlar mı, bence hayır ama güzel temizliyorlar. 

Signal White Now Diş Macunu: Bu da fena değildi ama florür içeriyor. Bunların gold olanı korkunç bence ama bu çeşidini şikayetsiz kullandık. Özellikle gidip satın almam ama bulursam da kullanırım. 



Le Petit Marseillais Akdeniz Balı Sıvı Sabun: Artık bulamıyorum, çok üzgünüm. Elimde çok az stok kaldı, bitince yerine ne koyacağım bilmiyorum. Umarım yine stok gelir. 

Yves Rocher Duş Yağı: Bunları eşim kullanıyor, sürekli alıyoruz. Gayet de güzeller. 




Neutrogena Deep Moisture Sprey Deodorant:
Bu sprey deodorantlar çok yorgun günler için çok pratik oluyor. Bende hepsi birbirine hemen hemen benziyor, o yüzden de marka gözetmiyorum. Sürekli kullandığım ürünler değil, arada hiç halim olmadığında kullandığım ürünler bunlar. Neutrogena ya da diğer denediğim markaların bu sprey deodorantlarının içerikleri temiz değil, bilginiz olsun. Fakat, şişeyi baş aşağı bile kullanmak mümkün, yeterli nem sağlıyorlar. Şuanda Arko kullanıyorum, ondan da memnunum. 

Elidor Saç Kremi: Bu bize, kalabalık bir market alışverişimizde hediye olarak verildi, yerel marketimiz arada böyle tatlılıklar yapıyor. Elidor'dan bir ürün kullanmayalı belki 20 sene olmuştur. Silikon deposu bu saç kremini de hiç beğenmedim, ite kaka zor bitti. Benim saçlarım çok kuru, daha yoğun ve silikonsuz/az silikonlu saç ürünleri tercih ediyorum. 

Isana Ballı Duş Jeli: Bu da artık satılmıyor ama bal kokusu sevdamdan bol bol yedeklemiştim. Şimdi yenisini kullanıyorum. 




Avene Termal Su: Termal suları çok gereksiz bulan arkadaşlarım da var, seven de var. Ben seven taraftayım. Avene en sık aldıklarımdan biri ama Vichy, Uriage, La Roche Posay gibi markalarınkileri de kullandım; bana göre çok büyük farkları yok. Ben genellikle duştan çıkınca cildimi rahatlatmak için, HA ürünleri öncesinde cildimi nemli hale getirmek için ya da keyfimden kullanıyorum. Özellikle yazın ferahlamak için iyi oluyorlar. 

The Body Shop Body Butter: Çilekli olanın kokusu inanılmaz güzel ama çok yoğun ve kalıcı, koku hassasiyetiniz varsa rahatsız edebilir. Ben kokusuna hem bayıldım hem de yoğunluğundan rahatsız oldum, gel gitli bir durum yaşadık. Nemlendirmesi çok kuru cildime ekim ayına kadar yetmişti, son zamanlarında avokado yağı ile karıştırarak kullandım ama cildiniz aşırı kuru değilse yeter. İçerisinde shea yağı buluyor yoğun olarak. 

Clinique Mineral Güneş Kremi: Ben seviyorum ve hala kullanıyorum. İndirimlerde 40TL'ye düşüyor, gayet iyi bir mineral koruyucu bence. Blogda da instagramda da yazısı var. 

Sephora AMA Clean Skin Gel: Bu testerı Başak'cığım göndermişti, Gayet beğendim bu su bazlı temizleyiciyi, cildimi çok kurutup germedi. Şaşırtıcı biçimde başarılı bence. 

La Roche Posay Toleriane Caring Wash: Bu da yine Başak'ın gönderdiği tester(!) lardan. Bende bir de seyahat boyu var. Krem yapılı bir temel temizleyici, köpürmüyor. Kullandığım diğer krem temizleyicilere kıyasla (Cerave gibi) cildimi biraz geriyor, sanki jel bir temizleyici gibi. Fakat güzel bir ürün, özellikle normal ve kuru karma ciltliler benden çok daha fazla sevebilir. 



Şu üçgen kutu, kulak temizleme çubuğu kutusu. Mumuso'nun 4lü olarak satılan pamuklu çubuklarından, ben çok uygun fiyata almıştım ama kaliteli değiller. Çubuklar çok esnek ve ince, makyaj düzeltmek için kullanılır ama hijyen malzemesi olarak kullanırken dikkat etmek gerekiyor, aklınızda olsun. 

Acord ıslak havlu fena değildi, bu markayı nereden bulduk da aldık, hiç bir fikrim yok. Benri pamuk da sıradan bence. 



Leaders Soothing Control Mask: Rossmann indiriminde 4TL'ye düşünce Zeynuş'la almıştık. İçerik kısmının üzerine kağıt yapıştırmışlar ki, okuyamayalım. Benim cildimde özel bir etkisi olmayan ama güzel de nem veren, duş sonrası yatıştıran bir maskeydi. Bir sorun da yaşamadım, bu fiyata bulursam yine alırım zaten elimde 1-2 tane daha var sanırım. 

Missha Real Solution Trylagen Tencel Sheet Mask: Missha'nın kağıt maskelerini seviyorum ama bu serisinin diğer çeşitlerini de almıştım ve hepsinde etil alkol ve paraben var. Trylagen olanı kırışıklık karşıtı olan çeşidi, içeriğinde fermente içerikler ve bitkisel içerikler var. Alkol içeren hiç bir şey bana iyi gelmiyor, bu maskede bir sorun yaşamadım ama beklentimi de karşılamayacağını içeriğini görünce zaten anlamıştım. Tekrar almam. 




Fuss Wohl Ayak Maskesi: Uzun zamandır bu maskeyi merak ediyordum, indirimde makul bir fiyata düşünce aldım ve beğenmedim. Normalde Sephora ayak maskelerini kullanıyorum. Fuss Wohl'un maske kalitesi kötü, ayağımdan fırladı durdu, sürekli açılan paketi kapatmakla uğraştım. Sephoranınkiyle gayet yürüyebiliyor, işime devam edebiliyorum, bununla imkansız. İçeriği güzel; gliserin, shea yağı, fındık yağı, az da olsa niacinamide ve panthenol var. Sephora'nın maskeleri de içerik olarak daha başarılı ve malzeme olarak daha konforlu olduğundan onlarla devam edeceğim. Zaten Fuss Wohl saçma bir şekilde Sephora'dan pahalı, indirimle bile aynı fiyata anca yaklaşıyor. 

Garnier Nem Bombası Portakallı Göz Maskesi: Bu maskeleri seviyorum ve indirimde buldukça alıyorum. Jel göz maskelerini sevmeyenler bakabilirler, bunlar kağıt maskeler ve jellere kıyasla daha ıslak ve daha fazla ürün emdikleri için de göz çevresini daha iyi nemlendiriyorlar. İçerikleri de oldukça iyi, instagramda maskeler sekmesinde ayrıntılı yazmıştım. 

Isana Hydro Booster Alın Maskesi: Bu maske benim alın çizgimin tek dostu adeta :) Alnımı baştan başa geçen çizgi ne zaman belirginleşse kullanıyorum ve sonuç şahane! Çizginin görünümü anında hafifliyor, tabi benimki kuruluktan ve nemsizlikten derinleşen bir çizgi, bunu belirtmem gerek. Çok iyi nem veren, etkisini anında gördüğüm nadir ürünlerden. Bu serinin blogda da ayrıntılı yazısı var. 
Buraya kadar okuduğunuz için teşekkür ederim. Yazarken fark ettim, genellikle sarf malzemesi denilebilecek ürünler bitirmişim. Belki bir sonraki bitenlerim, yıllık biten kozmetik ürünleri raporu olur. 
Sevgilerimle...

Hiç yorum yok: