Ya Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?

Haziran 16, 2017 10 Comments A+ a-

Merhaba...

Uzunca bir süredir kozmetik ve yaşam blogları gerek bloglarında gerek sosyal medya hesaplarında bazı şikayetler ve sitemler görüyorsunuz. Bizler yani blog yazarları istedik ki bu durumu tek bir yazıda toplayalım, sorunu ve kaynağını anlatalım.


Öncelikle belirtelim; bizler marka gönderisinden çok kendi aldıklarımızı bloglarında yazan blog yazarlarıyız. Yani bu yazıyı yazma cesaretini gösteriyorsak ki bu nokta çok önemli, blogumuz biz istediğimiz için var ve var olacak!

Uzun bir süre aktif blog yazarları olarak olayları uzaktan izledik. Blog yazmayı kolay zannedenler ticari veya en azından çıkar amaçlı blog açıyorlar. Hatta blog demeyelim, instagram hesabı açıyorlar ve kendilerine blogger diyorlar. Üzerine son zamanların en moda hadisesi takipçi satın alıyorlar. Bir bakıyorsunuz 2 aylık bir instagram hesabı 40 bin takipçiye ulaşmış. Çözünürlüğü iyi fotoğraflar, hatta bazen yabancı bloggerlardan aldıkları fotoğraflar ile “dostlar iş başında görsün” mantığı ile paylaşım yapıyorlar. Ardından markalara yazmaya başlıyorlar, tanıtmak için ürün istiyorlar. Zaten instagram hesaplarını açar açmaz profillerine ekledikleri bir not var: “Reklam ve iş birlikleri için DM” Yani amaç baştan belli sizce de öyle değil mi? Ve bazıları blog nedir, blog nasıl yazılır haberi yok. İçlerinde instagramın gerçekten blog olduğuna inananlar var biliyor musunuz?.

Bu şekilde bir yol izleyerek hem gerçek blog yazarlarının emeğini hiçe saymış oluyorlar hem ‘blog yazarlığı’ vurgusunu kötüye kullanıp lekeliyorlar. Olay bununla da sınırlı değil. Markaların ‘denemeleri ve yazmaları’ için gönderdiği ürünleri satmaya başlıyor kimileri. Yani olayın ticari boyutuna kısa yolla ulaşıyorlar.

Peki bu durumda sadece kendini blogger zanneden ve etrafındakileri inandıranlar mı suçlu? Bunların hesaplarını incelemeyen ve “ben bloggerım dediğinde “hani senin blogun” diye sormayan firmaların hiç mi suçu yok? Aslında bakarsınız suçları hiç azımsanmayacak ölçüde. Onlar bu blog yazmayan ve takipçileri gerçek olmayan hesaplara ürün gönderip, ürünlerin akıbetini bile sormayınca ne oluyor? “Bu iş ne kadar kolaymış” diye düşünen meraklı insanlar da açıyorlar bir instagram hesabı, alıyorlar takipçiyi başlıyorlar firmalara yazmaya. Belki onlara da gelir öyle değil mi?

Bu arada emek veren blog yazarları ne yapıyor dersiniz? Sırf bu işi severek yaptıkları için, blog yazarken paylaşım yaparken mutlu oldukları için ceplerinden para verip o markaların ürünlerini almaya devam ediyor. Evet bir çoğu bunu yapıyor.

Sizce firmalar neden böyle yapıyor? Ürünleri yazmayan tanıtmayan hatta blog bile yazmayan insanlara neden ürün gönderiyorlar? Bizler nasılsa gidip o ürünleri alıp, kullanıp yazıyoruz. O kişiler bedava olmazsa almıyor. Sebep bu olabilir mi? Biz mantıklı bir gerekçe bulamadık. Bizler blog yazarı olarak, birer tüketici olarak blog yazarları kimdir, ne kadar samimidir bir iki defa okumakla anlayabiliyorsak koskoca pr ekipleri bunu neden anlayamıyor? Çalıştıkları markayı aşağı çekmek hoşlarına gitmez ama ürün gönderdikleri insanlar instagram hesaplarında bile ürünü yorumlamazken nasıl bir sonuca varmayı düşünüyorlar dersiniz? Peki pr işlerini instabloggerlara veren markalara ne dersiniz? Bol bol soru işreti konulacak cümleler kurmak mümkün bu paragrafta… Bizde bu soru işaretleri oluşturan markalar yanında nokta atışı yapan muhteşem firmalar da var. Onları da yürekten tebrik ediyoruz.

Bir sorun da nedir biliyor musunuz? Firmaların uyarılara duyarsız olması! Ya cevap verilmiyor, ya geçiştiriliyor. Bazı markaların ‘blogger toplantısı’ adı altında bir organizasyon yapıp katılımcıların yarısından çoğunun blogu olmayan makyaj sever instagram hesabı olması ayrı bir konu zaten.

Bu noktada hemen vurgulayalım; markaların denemesi için ürün gönderdiği çok kıymetli blog yazarları da var. Ve bizler onların yorumlarını fazlası ile önemsiyor ve ilgi ile takip ediyoruz.


Bu yazıyı hep birlikte hazırlayıp yayınlamadan önce çok düşündük. İlk soru 'acaba tepkimiz işe yarar mı?’ Evet okuduğunuza göre yazıyı yayınlama kararı aldık. Hiç bir işe yaramasa da, ürün incelemeyi değerlendirmeyi bilmeyen amacı çok farklı olan insanlarla iş birliği yapılmaya devam edilse de bizim çizgimiz net! Bugüne kadar ne yaptıysak o şekilde devam etmeyi planlıyoruz. Ya siz olsaydınız ne yapardınız?

Not: Bu yazıyı görüp paylaşmak isteyen blog yazarlarının, detaylıca anlayarak okumasını rica ediyoruz. Yazıda altını dolduramayacağı özelliklere sahip birinin bu yazıyı yayınlaması doğru olmaz. Mesela bloguna düzenli yazı girmeyen veya blogu sadece hediye ürünlerle dolu olan bir blog yazarı lütfen bu yazıyı yayınlamasın. Bizler gibi düşünen yazarların bu yazıyı paylaşması hepimizi mutlu eder. Bizler doğru yolda olduğumuzu biliyoruz ancak yazının çok fazla blogda yayına girmesi bizim tavır ve tepkimizin doğru olduğunu çok fazla insana ulaştırır.

Sağlıcakla… 

10 yorum:

  1. Ortak hareketiniz için hepinizi kutluyorum canlar seviyorum sizleri:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Hatice Hanımcım, biz de sizi çok seviyoruz <3

      Sil
  2. Bazrn isteyenin bir yüzü... adlı deyimin hakkinı veriyor insanlar. Gercekten bircoguda istemeden vermiyor bunu farkettim. Herkes hakettigi degeri görmüyor. Kimiside onlar gibi haketmediği sekil dede olsa bir degeri oluyor malesef. Firmalarinda kismen isine geliyor. Mesela senin 300 takipcin varsa hepsi tanittigin ürünü satin alsa bile 40000 takipcili birinin satın alma rakamı olasiligi daha yüksek olabilir. Ki olur bencede. En azindan 300' ü gecer ve buda firmalarin terch etme sebebi olabilir. Hatice önemli degil neticenin yaninda yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba...
      40000 takipçili tüm hesapların takipçileri sahte olmasaydı, dediğinizde haklı olurdunuz ama bazıları takipçi satın alıyor ve 300 gerçek takipçili hesap aslında daha çok kişiye ulaşıyor. Bakıyorsunuz 5 gönderisi var ama 10k olmuş, bu imkansız! Firmalarında buna dikkat etmesi gerek ama umursamıyorlar.
      Sevgiler...

      Sil
  3. Blanacim firmalar bu durumu körükledikçe bu düzen degismez. Ama tüketici olarak ben güvendigim birkac bloga bakarim instagramda ürün aramam alacagim zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derya'cım çok haklısın malesef... Ürün yorumu ararken google da asla instagram çıkmaz zaten, bloglara her zaman ihtiyacımız var. Çok teşekkür ederim canım, çok öpüyorum <3

      Sil
  4. Bu ortak bir bildiri sanırım.İnstagramda bolca gördüm ve merak etmiştim ''hayırdır'' diye.Bu bildiri üzerine 4.paylaşım okuyuşum.Yazılanların her kelimesine aynen katılıyorum.Özellikle şu instagtamda hesap açıp sürekli çocuğunun,kahvesinin,çiçeğinin,böceğinin fotoğrafını yükleyip te adının önüne arkasına blogger ekleyenler ve yazı yazmaktan aciz,özgün olmaktan uzak,pasif,parayla takipçi satın alan instagramcılara gelsin bunlar...Yazılarını layığıyla,özgünce,güncel yazan ve yazılarının paylaşımlarını sosyal medya hesaplarından duyuran tüm blog yazarı arkadaşlara gönül dolusu sevgiler ve saygılar...(Bu yanıtımı da bu bildirinin olduğu her paylaşımın altına aynen kopyalayacağım)...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desteğin için çok teşekkürler Yeşim :) Anlaşılmak çok güzel...
      Sevgiler...

      Sil
  5. Çok haklı bir noktaya parmak basmışsınız. Şimdi herşey çok kolay olmadı mı. Aç instagram hesabı al takipçileri içerik önemli değil, hatta düzgün cümle kurmana bile gerek yok. İşini yürüten bu şekilde çok güzel yürütüyor. Umuyorum ki yazınız gerçekten işe yarar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki, durum tam olarak anlattığınız gibi... Her şey çok kolay, emeksiz oldu; üstelik bu sistem içerisinde emek hırsızlığı, sahtekarlık gibi kavramlar meşrulaştırıldı, normalleştirildi. Bazı firmalar buna çanak tutmaya devam ettiği sürece de çok bir şey değişeceğini zannetmiyorum. Umarım bu yazı en azından okuyucularımıza ulaşır ve bir farkındalık oluşur. Çok teşekkür ederim desteğiniz için. Sevgiler...

      Sil