Clinique ID - Dramatically Different Hydrating Jelly+Yeşil Kartuş

Ekim 04, 2019 8 Comments A+ a-

Merhaba...

Clinique, ID teknolojisinin haberlerini ilk verdiğinde, markanın yakından bir takipçisi olarak çok heyecanlanmıştım. "Kendi kişiselleştirilmiş nemlendiricini yarat" sloganıyla piyasaya sürülen ID serisi, her cilt sorunu için bir çözüm bulacağı vaadiyle ülkemizde satışının çıkmasını hevesle beklediğim bir seri oldu. Bugün, üç aydan fazladır sabah-akşam kullandığım Clinique ID Dramatically Different Hydrating Jelly ve yeşil kartuştan bahsetmek istiyorum. 

Clinique ID

Clinique ID, markanın ünlü 3 aşamalı cilt bakım sisteminin nemlendirici serisine, farklı cilt sorunlarına yönelik aktif içerikleri olan serumların eklenmesi ile oluşturulmuş; cilt bakımında nemlendirici ve serumu birleştiren bir ürün... Dramatically Different serisindeki cilt tipinize uygun nemlendiriciye, cilt sorununuza yönelik aktif maddeli kartuşlar ekleyerek kişisel nemlendiricinizi oluşturuyorsunuz. 

Clinique ID

Clinique ID serisinde, 5 farklı cilt endişesine yönelik serum içeren kartuş var. Her kartuşun rengi farklı ve her renk bir cilt sorununu sembolize ediyor. Böylece, 3 farklı baz ve 5 farklı kartuş sayesinde birbirinden farklı 15 kişiselleştirilmiş nemlendirici seçeneğiniz oluyor. Baz olarak, cildiniz çok kuruysa DDML+; yağlı-karmaysa DDMG; çevre kirliliğine karşı savaşacak tüm ciltler için uygun bir baz isterseniz de DDHJ seçebilirsiniz. Bazınızı seçtikten sonra da, uygun kartuşa karar vermeniz gerekiyor. Mor renkli kartuş, çizgi ve kırışıklıklarla savaşmak istiyorsanız öneriliyor. Yüksek oranda whey protein (peynir altı suyu proteini) içeriyor. Turuncu renkli kartuş, yorgunluk belirtilerini en az8a indirip cildi canlı göstermeyi hedefliyor. Mat, donuk cilt sorununuz varsa, bu kartuşu seçmeniz öneriliyor, vücudumuzda da doğal olarak bulunan taurin aminoasiti içeriği ile öne çıkarılsa da yüksek oranda glikolik asit ve kafein içeriyor. Beyaz kartuş, lekelerle savaşmak üzere geliştirilmiş olan serumu içeriyor. C vitamini, kafein ve japon angelika kökü ekstresi içeriğinde yoğun olarak bulunuyor. Mavi kartuş, cildinde pürüzler ve renk eşitsizlikleri olanlar için öneriliyor. Yoğun olarak glikolik asit ve laktik asit içeriyor. Yeşil kartuş ise, kızarık ve hassas ciltler için geliştirilmiş seruma ait; yoğun olarak algae ekstresi, kafein ve beyaz çay içeriyor. 

Clinique ID

Bu uzun ön bilgiden sonra, kendi ID'mi nasıl seçtiğimden bahsetmek istiyorum. Benim cildim çok kuru, ince, hassas, yanaklarım kızarık ve dermatite yatkın; özellikle soğuktan olumsuz manada fazla etkileniyor. Üniversite yıllarımdan itibaren neredeyse 10 sene boyunca Clinique Dramatically Different Moisturizing Lotion+ kullandım ancak, zaman geçtikçe içerik okumayı öğrenip daha iyi nemlendiriciler bulmaya karar vererek, aslında cildime çok iyi gelen DDML+ kullanmayı bıraktım. Yaşım ilerledikçe cilt kuruluğu sorunum da, cildimin hassasiyeti de arttı ve ben DDML+ kadar bana iyi hissettiren bir nemlendirici ya da cilt bakım ürünü bulamadım. DDML+'ın bence bana o kadar iyi gelmesinin sebebi, içeriğindeki mineral yağın cildimi bir film gibi sarması ve böylece bir bariyer oluşturarak dış etkilere karşı (soğuk, rüzgar vs) koruması; aynı zamanda yüksek oranda üre ve susam yağı içermesiydi (fakat o zamanlar benim bunlardan haberim yoktu). 

Clinique ID

Ben, cilt bakımımda gözeneklerimi tıkayabilecek mineral yağ ve petrol türevlerinden uzak durunca, zaten ne yapacağını pek bilemeyen cildim iyice savunmasız kaldı. Ben her yeni nemlendirici denememde Clinique DDLM+ ı aramaya devam ettim. Özellikle kış aylarında cildim soğuktan çatlayıp kanamasın diye, ona bariyer oluşturmak adına kalın fondötenler kullanmaya başladım (çok zekice, değil mi?! İşe yaradı mı, evet). Bu durum, 2017 yılında tamamen tesadüfen Avusturalyalı bir marka olan Biome Botanicals ile tanışana kadar devam etti. Yazısını burada yazdığım Biome Boost serum, hiç çekinmeden söylüyorum, hayatımı değiştirdi! Bu serum sayesinde probiyotiklerle ve fermente içeriklerle tanıştım ve bu içeriklerin cildimi tamamen değiştirdiğini keşfettim. Fermente içerik ve probiyotikler cildimi 15 günde bambaşka bir hale getirdiler, hayatımda ilk kez fondöten kullanmayı o zaman bıraktım, hem de kışın! Çünkü, cilt tipim bir ay sonunda çok kuru ve hassastan neredeyse normale döndü. (Başak, hatırladın mı?) Fakat, serum bitince rüya da bitti. Ben bir daha ürüne de ulaşamadım. 

Clinique ID

Kendime uygun Clinique ID'yi seçmek için kolları sıvadığımda, artık mineral yağdan kaçmaktan vazgeçmiştim. DDML+ ı baz olarak seçecektim. Ancak, kartuş seçiminde markanın vaadlerini önemsemedim. Oturdum, cildim için mesai harcadım. Her aktif kartuşun içeriğini tek tek okudum, hangi içerik cildime iyi gelir, ne yapar; daha önce bu içeriği başka bir üründe kullandığımda ne tecrübe ettim, bunları sentezlemeye çalıştım. Yeşil kartuşun içeriğindeki bir maddeye gözüm takıldığı andaysa, kararımı vermiştim: saccharomyces lysate extract. Saccharomyces lysate, saccharomyces cerevisiae mayasının hücrelerinin ismi ve çok sevdiğim galactomyces mayasının arkadaşı sayılır. Saccharomyces meyvelerde, galactomyces daha çok pirinç şarabında bulunur. Yeşil kartuşta, cildimin çok sevdiği probiyotikler ve fermente içerikler olduğunu okuyunca; bir cesaret DDLM+ dan vazgeçip, seyahat boyunu önceden denediğim ve içeriğini çok daha iyi bulduğum DDHJ yi baz olarak seçmeye karar verdim. 

Clinique ID

Clinique  Dramatically Different Hydrating Jelly, tüm cilt tipleri için uygun olduğu söylenen, jel yapısında, hafif ama cildi ortalamanın biraz üzerinde nemlendiren şeffaf bir nemlendirici... Su bazlı, yumuşatıcı solventlerle birlikte, salatalık ekstresi, iki çeşit kırmızı alg ekstresi, arpa ve yine algler; orta sıralardan itibaren hyaluronik asit ve üre içeriyor. Parfüm, mineral yağ, petrol ürünü, silikon, etil alkol, paraben ve bht içermiyor. Tek başına çok kuru/kuru ciltlere yeterli gelmeyecektir ancak, yağlı ciltlerin bile kullanabileceğini düşündüğüm ve çok başarılı bulduğum hafif ama vaadini de yerine getirerek cildimin tüm gün doğal nemini korumasına yardımcı olan bir nemlendirici. Yaz mevsimi için özellikle ideal olacağını düşündüğüm DDHJ, kışın soğuk havalarda serum desteği ile gündüz nemlendiricisi olarak kuru ciltlere de yeterli gelebilir. 

Clinique ID
Clinique ID

Clinique ID yeşil kartuş ise, yine su bazlı, gliserin, kırmızı algler, kafein, beyaz çay yaprağı ekstresi, su yosunu (alg) ekstresi, saccharomyces lysate maya ekstresi, lactobacillus ferment filtresi ile birlikte gelidiella acerosa kırmızı algi, japon madımağı, taurin aminoasiti ve maya ekstresi içeriyor. Silikon, etil alkol, mineral yağ, petrol ürünü, paraben, bht, parfüm içermiyor; içeriğinde ürüne yeşil renk vermek için az miktarda pigmentler kullanılmış (keşke yapmasalarmış). 

Clinique ID
Clinique ID

Seçtiğiniz Clinique ID, baz ve kartuşu ayrı kutularda olarak elinize ulaşıyor. Kendi kartuşunuzu bazla birleştirip, klasik pompalı nemlendiricinizi kendiniz oluşturuyorsunuz. Kartuşlar ışık geçirmez olarak tasarlanmış ve ekstra bir koruyucu içinde elinize ulaşıyor. Böylece hijyenik olduğundan emin bir şekilde bazın içine yerleştiriyorsunuz. Serumun bazla birlikte pompadan çıkması için, bir kaç kez pompaya basmak gerekiyor. Sonrasında her pompa üründe, gerekli miktardaki serum ve nemlendirici birlikte geliyorlar. Ürünü elinizde ısıtıp karıştırarak göz çevreniz hariç, tüm yüzünüze nemlendirici olarak uygulamanız gerekiyor

Clinique ID

Ben, Clinique ID Dramatically Different Hydrating Jelly ve yeşil kartuşu üç aydır sabah-akşam kullanıyorum. Her seferinde 1.5 pompa ürün benim tüm yüzüme yetiyor. Cildimi temizledikten sonra tonikleyip, serumumu uyguladıktan sonra, cilt bakımımın son aşaması olarak Clinique ID kullanıyorum. Gündüzleri üzerine güneş kremimi sürüyorum. Cildimi nem serumlarının da desteğiyle güzel nemlendiriyor ve etkisi gün boyu devam ediyor. En güzel tarafı ise, yeşil kartuşun beklediğim etkiyi göstermesi!.. Clinique ID'yi kullanmaya başladıktan yaklaşık bir ay sonra ten ürünü kullanmama gerek kalmadı. Cildimdeki hassasiyet, kızarıklık ve kuruluk toparlandı; cildim probiyotikler ve fermente içeriklerle kendini toparladı, sağlıklı ve canlı gözükmeye başladı. Artık, iki sene önce olduğu gibi günlük hayatımda ten makyajı yapmıyorum, kapatıcı bile kullanmıyorum. Cildim, çok kuru ve mat gözükmüyor. Pürüzsüz ve bebek gibi oldu

Clinique ID

Clinique ID, Dramatically Different Hydrating Jelly ve yeşil kartuş ile birlikte, piyasada ulaşabileceğim fermente içerikli cilt bakım ürünlerini de araştırmaya başladım. Probiyotik ve fermente içeriklerin cildimin ihtiyacı olan hemen her şeyi karşıladığından Clinique ID ile emin olunca, cilt bakımımı tamamen revize ederek fermente içerikli ürünlere ağırlık verdim. İki aydır fermente içerikli bir essence ile, Clinique ID nemlendiricimi destekliyorum ve sonuçtan çok memnunum. Bu kış fermente içerikli ürünlerle oldukça zenginleştirilmiş bir cilt bakımı rutinim olacak ve Clinique ID yeşil kartuşu da dört mevsim rutinimde tutmaya devam edeceğim. Fungal aknesi olanların ise, fermente içeriklerden uzak durmaları gerektiğini de hatırlatmak isterim. 

Clinique ID

Bu yazıyı çok uzun tuttuğumun farkındayım ama sizlere Clinique ID'yi anlatırken, aynı zamanda içerik okumanın ve zamanla cildimizin ihtiyaçlarını, ona iyi gelen içerikleri bulmanın öneminden bahsetmek istedim. Bana iyi gelen içerikleri keşfetme serüvenim umarım bu yazıyı okuyan birilerine de ilham olabilir. Ben de, kendi cilt bakımımı planlarken mantıklı/mantıksız bir çok yol denedim. Bize iyi gelen ve olumlu etki gördüğümüz içerikleri deneye yanıla, araştırarak buluyoruz, bunun için biraz zaman biraz emek harcamak gerekiyor. Emin olun, sonuca değiyor. Cildimiz en büyük organımız, hem beslenmemizden hem dış etkilerden önce o etkileniyor. Özeni ve bakımı hak ediyor. Satış politikalarından ya da bilinçli/bilinçsiz ürün öven insanların etkisinden uzaklaşıp; reklamları ve oluşturulmak istenen algıları bilinçli bir şekilde takip edip, kendi süzgecimizden geçirmemiz gerektiğine inanıyorum. Çok sevdiğim bir sözdür; çünkü biz buna değeriz!

Clinique ID

Clinique ID, Dramatically Different Hydrating Jelly ve yeşil kartuş birlikte 125ml ürün içeriyorlar. Baz kısmı olan DDHJ 115 ml, yeşil kartuş ise 10ml ürün içeriyor. Bu miktar, sabah-akşam kullanımla bile en az 6 ay yetiyor. Plastik, prizmatik pompalı şişesinin kapağı oldukça sıkı kapanıyor. Pompası oldukça başarılı, ister bir pompa ister yarım pompa ürün alabiliyorsunuz. Fiyatı yüksek gibi gelse de, standart bir nemlendiricinin 50ml olduğunu düşünürseniz, aslında ekonomik bir tercih olabileceğini düşünüyorum. Açıldıktan sonra 24 ay kullanım ömrü olan Clinique ID cilt bakım sisteminde her yaşa ve her cilt tipine uygun bir kombinasyon yapılabilir. 

Clinique ID

Eğer, kendi cilt tipinize ve beklentinize uygun Clinique ID'yi seçmek isterseniz @cliniqueturkiye instagram hesaplarında sabitli hikayelerde bir çok test ve kartuşlarla ilgili bilgi bulunuyor, onları inceleyebilirsiniz. Ben size, içerikleri okumanızı öneririm. Clinique ID, Dramatically Different Hydrating Jelly ve yeşil kartuşu, tüm Clinique ürünlerini markanın mağazalarından ve online satış sitesinden bulabilirsiniz. Hem online hem mağazalarında Clinique'nin oldukça cazip kampanyaları da oluyor. 

Sevgilerimle...

8 yorum:

  1. Harikasın bebişim!!! Eveti hatırlamaz mıyım 2 sene öncesini; buluştuğumuzda şoka girmiştim "nasıl yani, fondöten yok mu? hiç mi yok?" diye :)))) Gerçekten fermente içerikler senin için şahane sonuç veriyorlar! Şimdi benim de canım çekti; özellikle de miktarı, fiyatı ve içerikleri düşünülürse, Clinique baya baya iyi iş çıkarmış! Ben de içeriklerini iyice bir inceleyeyim; Bepanthene bittikten sonra nemlendiricim kalmıyor elimde, belki bunu tercih edebilirim.
    Ayrıca, içerik okumanın öneminden -bir kez daha- bahsettiğin için teşekkür ederim. Umarım "ya ben bakmıyorum içeriklere, merak da etmiyorum" deyip ciltlerinin kıymetini bilmeyen genç kızlarımıza da yol göstermiş olursun. Çünkü bu cümleleri okuduğum zaman elektrik çarpmışa dönüyorum! Kocaman öpücükler, ellerine sağlık bebişim!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bebişim! İki sene önce buluştuğumuzda ben de en az senin kadar şoktaydım :D Bence içerikleriyle uyuşulduğu sürece Clinique Dramatically Different serisi miktar/fiyat olarak çok avantajlılar... ID serisinin serumları da içerik olarak gerçekten çok iyi olmuşlar.
      İçerik okumanın önemini senelerdir anlatmaya çalışıyoruz, keşke genç kızlarımız birilerinin lafına körü körüne inanmak yerine okumayı seçseler. Ben de, açıkçası üzülüyorum mis gibi ciltlerinin kıymetini bilmediklerinde.
      Ben de kocaman kocaman öpüyorum seni bebişim <3

      Sil
  2. Clinigue sayfasında test yaptigimda bana da aynı jel ve yeşil serum çıkmıştı. Görünce hemen okumak istedim fiyatından dolayı kararsız kalmıştım. Yazında da dediğin gibi 125 ml oluşu hiç dikkatimi çekmemis. Kullandigim 40 ml ürünün 90 tl olmasını düşünürsek Aslinda aynı noktaya geliyoruz .icerikleri okumaya Başak sayesinde başladığımı ve bazen zorlandığımı bilsemde şimdi herşeyin içeriğine bakıyorum. Ve sen çok güzel açıklamışsın hepsini teşekkür ederim. La Roche posay toleriane serisi probiyotik kremden hiç memnun değilim bu yüzden arayistayim diğer aklımdaki ürünlerle bu yeşil Clinigue olanı iyice karsilastirma yapmalıyım. Buna göre hareket ederim tekrar teşekkür ederim benim için çok iyi oldu . Emeğine sağlık Blanacim çok öpüyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin'cim Clinique'in o testleri gerçekten yol gösterici ama bende renk eşitsizliği var deyip, yeşil kartuş yerine mavi de seçebilirdim örneğin. Halbuki, benim cildim glikolik asitle hiç anlaşamıyor mesela. 125 ml olması gerçekten ürünü (özellikle 50ml lik 300 tl civarlarında satılan ürünlere göre) ekonomik bile yapıyor.
      İçerik okumak gerçekten önemli ve bu konuda google doğru kullanıldığında çok iyi bir yol gösterici olabiliyor. Aklındaki ürünlerle bunu da karşılaştırıp kendin için en iyi kararı vereceğine eminim.
      Bu uzun yazıyı okuduğun ve böyle güzel yorum yazdığın için ben teşekkür ederim, çok çok öperim <3

      Sil
  3. Blana'cım şahane bir yazı olmuş, o kadar güzel anlatmışsın ki içerik okumanın önemini. Clinique ID serisi çıktığında benim de çok ilgimi çekmişti ama açıkçası kartuşlar arasında seçim yapmak benim için çok zordu çünkü mor hariç hemen hepsi bana uyuyor :D Fungal akne problemim yok sanırım ama bu aralar her yerde karşıma çıktığından biraz huylandım ve fermente içeriklere biraz endişeli yaklaşıyorum (fermente içerikli hiç ürün kullanmadım). Sivilce problemine neden olmazsa benim hassas cildime de bu yeşil kartuş iyi gelebilirmiş aslında. Fiyatı bana da çok yüksek geliyordu ama dediğin gibi 40 ml'lik nemlendirici kreme 100 TL verdiğimiz düşünülürse gramaj açısından daha mantıklı bir seçim oluyor. Üstelik sabahları nemlendirici yerine sadece güneş kremi kullandığımdan bana 1 seneye yakın gider herhalde :D Diğer kartuşların içeriklerini de araştıracağım, ciddi ciddi aklımda olsun bu ürün.
    Güzel yazın için çok teşekkürler, doğru ürünü bulduğuna da çok sevindim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya'cım, fungal aknen olsa şimdiye anlamış olurdun. Pek de sonradan oluşacak bir sorun değil çünkü. ID serisinin kartuş içerikleri gerçekten başarılı ama kendine uygun olanı bulmak için biraz araştırmak gerekiyor.
      Aslında fermente içerikler çok hızlı sonuç alınan ve cilde aşırı iyi gelen şeyler ama tabi ki, denemeden bilmek de mümkün değil. Belki, tester alarak ya da deneme boy ürünler ile deneyip gözlemleyebilirsin.
      Bu ürünü sadece gece kullansan bir sene gidecektir gerçekten. :))
      Güzel yorumun için ben teşekkür ederim, çok çok sevgiler <3

      Sil
  4. çok merak ettiğim fakat bir türlü seçip karar veremediğim bir seriydi uzun açıklayıcı bilgiler için üşenmeden yazmışssınız çok tşkler..:) benim de cildim çok hassas ve kızarıklıklar fakat akneye çok meyilli karma yağlı arası hangisini seçmeliyim bilemedim çok tşkler yeniden emeğinize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldız Hanım, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Belki size mavi kartuş da iyi gelebilir ama yeşil de olabilir; bilemedim. Bunun için kartuşlarım tam içerik listelerine göz atmanız daha mantıklı olabilir. Clinique mağazalarından tester da alıp sivilce olasılığını da test edebilirsiniz. Cilt tipiniz içinse, kartuşlar yerine bazı seçmeniz gerekir ve hydrating jelly karma/yağlı ciltlere de uygun olacaktır ama dramatically different gel versiyonu da size uygun. Yine bazların da testerlarını isteyebilirsiniz. (ID lerin her bazla birlikte testerları da var)
      Çok sevgiler...

      Sil