La Roche-Posay Effaclar Duo (+)

Haziran 01, 2018 0 Comments A+ a-

Merhaba...

Bugün, kullananların hakkında tam bir görüş birliğine varamadığı; kiminin etkisiz olduğunu, kiminin cildini daha da kötü hale getirdiğini, kimininse cildine çok iyi geldiğini düşündüğü bir cilt bakım ürünüyle ilgili kendi deneyimimi yazıyorum. La Roche-Posay Effaclar Duo (+), bir buçuk sene evvel hayatıma giren bir ürün ve yazısını yazmayı bu kadar uzun süre beklememin sebebiyse en az iki tüp kullanıp aklımda soru işareti kalmamasını sağlamak istemem oldu. 

 Effaclar Duo

La Roche-Posay Effaclar Duo (+); La Roche Posay termal suyu içeriği ile cilt bozukluklarını düzeltmeyi, tıkalı gözenekleri açmayı ve akne lekelerini düzeltmeyi hedefleyen bir cilt bakım ürünü... Cilt bozukluklarına eğilimli, tıkalı gözeneklere sahip, akneye meyilli ve yağlı ciltler için tavsiye edilen bu nemlendirici; kırmızı ve kahverengi akne lekelerini engellemeye de yardımcı olacağını iddia ediyor. Jel-krem dokusunun cilde ferahlık vereceğini, 24 saat nemlendirme sağlayacağını, cildi yağlandırmayacağını ve yapışkanlık hissi bırakmayacağını vaadediyor. Makyaj altında da iyi duracağı belirtilmiş. 

Effaclar Duo

Beni bir süredir okuyorsanız bilirsiniz; benim cildim çok kuru ve aknelenmeye de eğilimli değil. Tüm hayatım boyunca on tane sivilce çıkarmamışımdır. Benim sorunum cildimin pul pul dökülmesi, egzama ve matlık... Dolayısıyla böyle bir ürüne ihtiyaç duyacağımı gerçekten hiç düşünmemiştim.
Şimdiden söylemeliyim ki, La Roche-Posay Effaclar Duo'nun sivilceler ve sivilce izleri konusunda ne kadar başarılı olduğunu bilmiyorum. Kullananlar, bu ürünün önce cilt altındaki sivilceleri kusturup sonrasında cildi iyileştirdiğini söylüyorlar. Bunun tersine, cildinde daha çok sivilce çıkmasına neden olduğunu ve bu sivilcelerin asla geçmediğini belirtenler de var. Benim kullanım amacım sivilceler olmadığı için, bu konuda bir yorumum da yok


Effaclar Duo

Bir buçuk sene evvel, yaz aylarında kullandığım bir güneş koruyucu baz cilt altımda pütürcükler oluşmasına sebep oldu. Bu pütürcükler dışarıdan bakıldığında hiç belli olmuyordu fakat, ben yüzüme her dokunduğumda onları çok net hissediyordum ve bu beni çok rahatsız ediyordu. Neticede, kozmetik olarak bir şey görünmese de, cildinizde olmaması gereken bir şeyler var ve bu gerçekten çok rahatsız edici bir durum. Dokunduğumda yanaklarımın alt kısmından itibaren tüm çene hattım pütür pütürdü. Peeling yapmak, bazı kullanmayı bırakmak hiç bir düzelme de sağlamadı. Ben bir çare bulmak amacıyla araştırma yaparken, Glamsight Ece'cim bana La Roche-Posay Effaclar Duo(+) denememi önerdi. Cildim çok hassas ve ince yapılı olduğu için, önerirken tereddüt de etti ve ürünün benim kuru cildime uygun olmadığını söyleyip, cildimin hassas yapısı sebebiyle de dikkatli kullanmam konusunda uyardı. Ürünü satın aldıktan sonra da, Ece'nin yol göstermesiyle kullanmaya başladım. Ece'cim o dönemde sanki dermatoloğummuş gibi benimle gerçekten ilgilendi ve gün gün cildimin durumunu da takip etti; dolayısıyla ona cidden kocaman bir teşekkür borcum var!


Effaclar Duo

Ben, La Roche-Posay Effaclar Duo'yu önce haftada iki gün sadece gündüz ve cildimdeki pütürlü bölgeye kullanmaya başladım. Kullanmaya başladığımda sonbahardı ve ben o sıra çalışmadığım için çok fazla dışarı çıkmıyordum. Soğuk havayla çok fazla temas etmediğim için, cildim de nem konusunda çok sıkıntı çıkarmadı. Ece'nin sıkı sıkı uyarmasıyla da, her gün -evden çıkmasam bile- spf50+ güneş koruyucumu sürdüm. Bu ürünü kullanırken güneşten korunmak gerçekten çok önemli, cildi hafif hafif soyduğu için eğer güneşten çok iyi korunmazsanız cilt lekeleriniz oluşabilir.
İlk kullandığım hafta, La Roche-Posay Effaclar Duo (+) cildimi her sürdüğümde hafifçe yaktı ama ilk haftadan sonra cildim ürüne alışmaya başladı ve yanma hissi bir daha olmadı. İkinci haftanın sonundan itibaren de, cildim ürüne iyice adapte olunca, pütürlü bölgeye sabah-akşam kullanmaya başladım. Birinci ayın sonunda, cildimdeki tüm pütürler yok oldu ve La Roche-Posay Effaclar Duo (+) sürdüğüm bölge sanki kimyasal peeling yapmışım gibi yepyeni ve pürüzsüz hale geldi. Aşağıdaki fotoğrafta çok net olarak yüzümün yenilenmiş bölümünü görebilirsiniz, daha beyaz ve pürüzsüz görünüyor



Bir ayın sonunda cildim bu hale gelince, bu kez yüzümün yarısı daha aydınlık ve sağlıklı yarısı ise, eski halinde kaldı. Ben de, yine Ece'nin önerisiyle bu kez sadece akşamları La Roche-Posay Effaclar Duo'yu tüm yüzüme uygulamaya başladım. Ürünü kullanmaya başlamamın ikici ayının sonunda, tamamen yenilenmiş bir cildim oldu! Sonrasında da, La Roche-Posay Effaclar Duo (+)'yu haftada bir gün olarak, akşam cilt bakım rutinimde sürekli kullanmaya başladım. Hala da, haftada bir gece sadece bu ürünü kullanmaya devam ediyorum. Bu arada, bu ürünü kullanırken cildime tonik harici başka bir cilt bakım ürünü uygulamadığımı da belirtmeliyim.  

Şunu belirtmeliyim ki; Efflaclar Duo'yu gece kullanmaya başladığımda yastığımda çok incecik de olsa soyulmuş cildimi bulabiliyordum. Ece'de böyle bir etki olmadığını hatırlıyorum, sanırım ürünün bende çok hızlı ve bu şekilde etki etmesinin sebebi cildimin çok ince yapılı olması. Ama süreç değişse de, cildi soyarak yenilediğini düşünüyorum. Sanırım bu şekilde, kademe kademe cildin alt katmanlarındaki sorunları da düzeltiyor.
Artık, güneş koruyucu makyaj bazlarını çok nadir kullanıyorum ve o zamandan bu yana güneş koruyucusu olarak yazın Solante'den asla vazgeçmiyorum. Fakat, cildimde o günden bu güne hiç bir dokusal bozukluk olmamasına La Roche-Posay Effaclar Duo (+)'yu haftada bir gece kullanıyor olmamın da katkısı olduğundan eminim. Herkeste böyle bir etkiyi tabi ki yapmayacaktır ama cilt yapısı benimkine benzer olanlar için denemeye değer bir alternatif olduğunu düşünüyorum. 


 Effaclar Duo

Gelelim en sevdiğimiz kısım olan, ürünün içeriğine... Ne yazık ki, bu ürün silikon bazlı... İçeriğinin üçüncü sırasında silikon var, bu sayede cildimizi yumuşak hissediyoruz ve iyi de bir makyaj bazı olabiliyor. Aktif maddelerinden niacinamide, B3 vitamini olarak da bilinen içerik, cilt tonu eşitsizliklerine en faydalı içeriklerden biri... Niacinamide'in acneye eğilimli ciltlerde anti enflamatuar (iltihap önleyici) olarak çok etkili olabildiğine yönelik araştırmalar var. Ürünün içeriğinde çok az miktarda çinko ve salisilik asit de bulunuyor. La Roche-Posay Effaclar Duo (+); alkol, paraben, bht içermiyor, içeriğinin son sırasında ise parfüm var

La Roche-Posay Effaclar Duo (+), 40 ml beyaz bir tüpte satılıyor, ürünün ağzı incecik ve kontrollü bir şekilde ürün miktarını ayarlayabiliyorsunuz. Beyaz renkli, markanın belirttiği gibi krem-jel formunda olan bu ürün, uygulandıktan sonra cilde hoş bir ferahlık veriyor. Cildi yağlandırmıyor, yapış yapış his bırakmıyor, dokusu oldukça ince ve hafif, çok kolay emiliyor ancak nemlendirme performansı benim gibi çok kuru ciltler için tabi ki yeterli değil; zaten ürünün kuru ciltlere yönelik bir iddiası yok. Kokusu oldukça hafif olan bu ürünün açıldıktan sonra 12 ay kullanım ömrü var. 
La Roche-Posay Effaclar Duo (+) ve tüm La Roche Posay ürünlerini eczanelerden ve dermokozmetik satışı yapan online sitelerden bulabilirsiniz. Bu ürünü kullandıysanız aşağıya kendi yorumunuzu bırakabilirsiniz, böylece merak edenler için hepimiz ortak bir arşiv oluşturabiliriz. 

Sevgilerimle...

Hiç yorum yok: