NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette

Mayıs 13, 2019 5 Comments A+ a-

Merhaba... 

Blogda bir süre önce ilkbahar ve yaz aylarında kullanmak üzere seçtiğim makyaj malzemelerini paylaştığım bir yazı yayınlamıştım (okumak için buraya tıklayabilirsiniz). Bu yazıda da bulunan ve özellikle bir aydır her makyajımda istisnasız kullandığım NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette ile ilgili detaylı yorumlarımı yazmak istedim. 

Nyx kontur paleti

NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette, vegan formüle sahip 8 adet pudra üründen oluşan bir yüz şekillendirme paleti... Yüz boyutlandırma işlemini profesyonel şekilde yapmak isteyenler için tasarlanmış bu paletin bence en güzel özelliği, içerisindeki tüm pudraların refil olması; böylece ürünler bittiğinde istediğiniz renkte Nyx refil ürününü palete ekleyebiliyorsunuz. 

Nyx kontur paleti

Nyx kontur paletinde iki adet mat pudra, iki adet aydınlatıcı ve dört adet bronzer rengi bulunuyor. Palet tek çeşit olarak satışa sunulmuş, bu bakımdan pudra ve aydınlatıcı renklerini kendiniz için uygun bulmazsanız kullanışlı olmayacaktır. Ülkemizde ne yazık ki, kendi yüz paletinizi oluşturmanız için boş paletler satılmıyor ancak, Nyx global sitesinde ve yurt dışında kendi zevkinize ve cilt tonunuza göre kendi yüz şekillendirme paletinizi oluşturup satın alabiliyorsunuz. Ülkemizde satılan versiyonu ise, çok açıktan buğday tenlilere kadar herkes için uygun olabilir ancak, esmerseniz pudra renkleriyle anlaşamayabilirsiniz. Açıkçası, ten renginiz hangi skalada olursa olsun, bu paleti denemeden almamanızı öneririm

Nyx kontur paleti

Kontur paletleri, benim gibi kişisel bir kullanıcıysanız makyaj masanızda çok da gerekli olmayabilir. Açıkçası ben, çok özel bir gün olmadıkça günlük makyajımda kontur yapmıyorum; özel günlerde de soğuk tonlu bir bronzer rengi bana fazlasıyla yetiyor. Bir kaç bronz tonu bir arada kullanarak profesyonelce yüz şekillendirme yapmak hangimizin ihtiyacı ki?! İşin doğrusu, defileye çıkmıyorsanız ya da makyaj artisti değilseniz böyle bir ürüne ihtiyacınız olduğunu düşünmüyorum. Fakat, tüm bu düşüncelerime rağmen bir aydır bu paleti kullanmak bana o kadar pratik geldi ki, ülkemize geldiğinde bir hevesle satın alıp kenarda unuttuğum bu paletten bitene kadar vazgeçebileceğimi zannetmiyorum
Bir süredir makyaj dolabımda minimalleşmeye çalışıyorum. Taşınırken makyaj koleksiyonumun 3/4'ünü elimden çıkardım ve Hipder'e bağışladım. Elimde sadece en sevdiğim ürünler kaldı ve onlar bile bana şu anda fazla geliyor. Zamanla onları da bağışlayarak, tek bir temel makyaj çantasına sığacak şekilde küçülmeyi hedefliyorum. Artık, aynı renk skalasında birden fazla ürüne sahip olmak beni çok bunaltmaya başladı. NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette'i işte böyle bir zamanda kullanmaya başladım. Aslında paletin benim için ne kadar kullanışlı olduğunu, bir ay evvel yaptığım yurt dışı seyahatinde keşfettim, diyebilirim. Bir süredir eskisi gibi ayrıntılı göz makyajları yapmıyorum, önceden 4-5 farla gölgeli makyajlar yapmak bana eğlenceli gelirdi, artık sıkılıyorum. Günlük olarak tek yaptığım bir kahve farı fırçama alıp tüm göz kapağıma sürüp dağıtmak! Daha fazla derinlik istersem de kahverengi bir göz kaleminden yardım alıyorum ve göz makyajım bitiyor. 

Nyx kontur paleti

Hal böyle olunca, NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette benim hem yüz hem göz paletim oldu. Sadece bu paleti kullanarak, makyajımı sabitliyorum, bronzer uyguluyorum, allık olarak kullanıyorum ve göz makyajımı yapıyorum. Yanına bir ten ürünü ve bir maskara eklemem tüm makyajımı yapmam için gayet yeterli geliyor ve başka hiç bir şeye ihtiyaç duymuyorum. Bu palet sayesinde, makyaj çekmecemdeki tüm toz ürünler -en azından günlük olarak- gereksiz hale geldi ve ben far paletlerimi, allıklarımı, bronzerlarımı rafa kaldırdım. Üstelik, tek paletle tüm işimi gördüğümden makyaja ayırdığım süre de bayaca kısaldı

Nyx kontur paleti

Nyx kontur paleti plastik, şeffaf kapaklı bir ambalajda geliyor. Paletin kapağı oldukça sıkı kapanıyor. İçerisinde aynası ya da fırçası bulunmuyor. Sade ve basit olarak dizayn edilmiş ambalajı sayesinde, kapağı açmadan içindeki pudraların renklerini görebiliyorsunuz. Paletin arkasında, tüm pudraların isimlerini ve renk kodlarını da okuyabiliyorsunuz. Palet günlük olarak çantada taşımak için çok büyük fakat, bence tam bir seyahat dostu! Eğer, makyajınızda genel olarak toprak tonlarını tercih ediyorsanız, bu paletle hem gündüz hem gece makyajları çıkarabilirsiniz. Paletin açıldıktan sonra 6 ay kullanım ömrü var ve içerisindeki her bir pudra 2.7 gr ürün içeriyor. Paletin toplam ürün miktarı ise, 21.6 gr. 

Nyx kontur paleti

NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette'in üstten ilk sırasındaki Ice Queen rengi beyaz renkli bir aydınlatıcı... Bu pudra sim içermiyor, yapısı yumuşacık ve buzlu bir yansımaya sahip. Oldukça pigmentli bir ürün olduğu için az az kullanıp, ihtiyaca göre arttırmakta fayda var. Paletteki en tozlu ürün yapısına sahip bu aydınlatıcı, ciltte homojen dağılıyor, parça parça durmuyor ve benim yüzümde oldukça kalıcı. Soğuk tonlu aydınlatıcı sevenler için şahane bir duruşu var; ben bazen tek başına bazen de Nectar rengi ile karıştırarak kullanıyorum ve dibini gördüm bile!

Nyx kontur paleti

Üst sıranın ikinci ve üçüncü sırasında ise, paletin sabitleme pudraları bulunuyor. İkinci sıradaki soft light rengi çok ince yapılı, neredeyse transparan bir mat pudra... Makyajı çok başarılı bir şekilde sabitliyor, pofuduk bir pudra fırçasıyla uygulandığında kalın ve kuru durmuyor. Hemen yanındaki Cream rengi ise, son yıllarda oldukça ünlü olan sarı pudralardan... Bu pudra da ince yapılı ve özellikle göz altını oldukça aydınlık gösteriyor. Ben göz kapaklarımın üzerine baz rengi olarak da kullanıyorum. Paletteki bu pudralar tozutmuyorlar, yapıları ne sert ne çok yumuşak. Ben baking yapmıyorum ama kontur hattını belirginleştirmek için de kullanılabileceklerini düşünüyorum. Özellikle soft light, renginden ötürü, herkese uygun olmayabilir. Benim çok beyaz tenimde makyajımın tonunu etkilemiyor ama buğday tenliler ve esmerler bu pudrayı kullanamayabilirler. 

Nyx kontur paleti

Üst sıranın son pudrası olan Nectar, sim içermeyen çok zarif bir şampanya rengi... Ne çok pembe ne çok sarı bir tonu var ve her cilt alt tonuna uyum sağlayabileceğini düşünüyorum. Bu aydınlatıcının ışıltısı Ice Queen gibi yoğun değil, daha belli belirsiz, daha doğal ve yapısı yumuşacık... Ben bazen Ice Queen ile karıştırıp aydınlatıcı olarak, bazen de tek başına allık olarak kullanıyorum. Benim yüzümde çok doğal duruyor. Bu aydınlatıcıyı far olarak, makyajıma ışıltı eklemek istediğim zamanlarda göz kapaklarımın ortasında kullanmayı da çok seviyorum. Ice Queen kadar olmasa da, ortalama düzeyde tozutuyor. 


NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette'in alt sırası ise, bronzer renklerinden oluşuyor. İlk iki sıradaki Tan ve Toffee renklerini genellikle yüzümü ısıtmak için kullanıyorum. Tan, kırmızılık içeren bir bronzer ve benim favorilerimden; Toffee ise, sarı alt tonlu orta koyulukta bir renge sahip... Üçüncü sıradaki Scupt ise, soğuk bir kahve ve gri alt tonlu; palette kontur yapmaya en uygun pudra bu... Son sıradaki Hollow, tam bir acı kahve; ne çok sıcak ne çok soğuk bir alt tona sahip... Tüm bronz pudralar oldukça pigmentli ve bu da onları aynı zamanda çok iyi farlar haline de getiriyor. Hepsi tozutuyorlar, yapıları yumuşak. Yüzde de gözde de çok kolay dağılıyorlar, birbirleriyle çok kolay karışıyorlar. Yama yama, parça parça durmuyorlar. Yüzümde bir noktaya yapışıp kalmıyorlar. Tüm pudralar benim cildimde tüm gün kalıyorlar, uçup kaybolmuyorlar. 


Ben genellikle Tan, Toffee ve Sculpt'ı karıştırarak yüzüme bronzer gibi uyguluyorum. Bunun için de, büyük ve açılı, yumuşak bronzer fırçaları kullanıyorum. Nascita Oceans serisinin bronzer fırçasıne ve bazen de Real Techniques allık fırçasını kullanıyorum. Ürünler çok pigmentli olduğu için, uygulamadan önce elimin üzerinde fazlasını alıyorum; bu şekilde çok daha doğal ve kontrollü uygulama yapıyorum. Günlük olarak, üç bronzerdan birini Sigma E25 (Mac 217) gibi yassı bir far karıştırma fırçasına alıp tüm göz kapağıma uygulayıp, dış kenarları dağıtarak göz makyajımı yapıyorum. Hollow rengini ise, bana çok koyu olduğu için sadece far olarak kullanabiliyorum. Bu renkle bazen dumanlı göz makyajları yapıyorum, bazen de gözümün dış kısımlarına gölge vermek ya da kirpik dibimi belirginleştirmek için kullanıyorum. Bu paletle, geçişli-gölgeli göz makyajları da çıkartabiliyorum ve daha özenli görünümler de elde edebiliyorum

Nyx kontur paleti

NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette, paraben ve bht içermiyor. Tüm toz ürünler talc içeriyor. Marka hayvan deneyleri yapmıyor. Fotoğraflarda paleti hem yüz hem göz makyajımda nasıl kullandığımı görebilirsiniz. 

Nyx kontur paleti

Eğer, tüm makyajınızı çıkartabileceğiniz tek bir palet istiyorsanız ve makyajlarınızda kahve tonları tercihinizse, NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette'i öneririm. Tozutmalarını göz ardı ederseniz, tüm pudraların performansı ve kalıcılığı oldukça başarılı... Ürün bitirdikçe, kendi tercihiniz olan renkleri de palete ekleyebilir, belki daha renkli bir yüz paletini de zamanla oluşturabilirsiniz. 
NYX Professional Makeup Highlight&Contour Pro Palette ve tüm Nyx ürünlerini markanın mağazalarından ve online satış sitesinden bulabilirsiniz. 

Sevgilerimle... 

5 yorum:

  1. Ne güzel bir yazı olmuş Blana'cım, ellerine sağlık! Bu palet ve hatta krem olanı bende de vardı; ve fakat senin de yazdığın gibi pro makyaj artisti değilsen ve tek bir bronz pudra san ayetiyorsa, böyle üürnlere gerek olmadığını sonradan fark ederek ben de Hipder'e bağışladım. Zira göz makyajında hala renkli şeyler denemeyi seviyorum ^_^ Fakat sen böyle güzel kullanınca bir miktar pişman olmuş olabilirim :))) ben elimden ürün çıkardığımda yenisini almaya çabaladığımı fark ettiğim için yeni ürün eklememe konusunda kendimi eğitmeye çalışıyorum. Hayırlısı artık :)) Çok öpüyorum seni!!! Güle güle kullan!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Başak'cım, yazıyı beğenmene çok sevindim! Her gün renkli makyajlar yapıyorsan ve far paletlerini kullanıyorsan, bu palete hiç ama hiç ihtiyacın yok bence; bağışlamakla iyi etmişsin, pişman olma :D
      Bir sene evvel elimden ürün çıkarınca ben de boş kalan yerleri doldurmaya çalışıyordum ama artık o eğilimim tamamen geçti. Sanırım zamanla oluyor o :D Şuan kendimce minimal koleksiyonumla çok mutluyum ve kozmetik mağazalarına girdiğimde sadece ihtiyacım olanı alıyorum. Raflara bakmıyorum bile :)) İçimdeki blogger öldü Başak :'(
      Ben de seni kocaman kocaman öpüyorum <3

      Sil
  2. Ne güzel makyajlar çıkmış ortaya, özellikle göz makyajına bayıldım!!

    İstediğim soğuk tonlu kontür ürününü bir türlü bulamamiş biri olarak, bu paletteki renkleri gerçekten beğendim. Çok işlevsel bir palete benziyor, güle güle kullanın ve bu detaylı yazı için teşekkürler.

    sevgiler♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kübra'cım :)
      Bugüne kadar bulabildiğim en soğuk kontur ürünü Wycon'ın bir pudrası, yolun Avrupa'ya düşerse mutlaka bak, şahane! Bu paletteki kontur pudrası da bence gayet güzel, işlevini yerine getiriyor.
      Sevgiler... <3

      Sil
  3. Ausem evdeki makyaj malzemelerinin %90 ı gitti ve valla ben de şuan çok mutluyum. İki bronzer, üç allıkla yaşıyorum :D Dünya varmış diyorum :)))
    Günlük olarak artık ben de senin gibi tek far kullanıyorum, en fazla iki far. Arada canım elbette oynamak istiyor ama onun için bir-iki paletim kenarda var zaten. Bu kontur paleti günlük makyajım için şahane oldu.
    Pembiş göz makyajımı ben de sevmiştim :) Çok teşekkür ederim canımcım, gözünden de kaçmamış :))
    Öpüyorum çok <3

    YanıtlaSil