Makyaj Çekmecemde Neler Var? (İlkbahar-Yaz 2019)

Nisan 22, 2019 8 Comments A+ a-

Merhaba... 

Hepimiz makyaj çantası karıştırmayı seviyoruz, değil mi?! Açıkçası, ben bayılıyorum. Bugün, blogda uzun zamandır yazmadığım bir konu seçtim. Bu sene ilkbahar ve yaz mevsimi boyunca kullanmak üzere seçip makyaj çekmeceme yerleştirdiğim ürünleri anlatacağım. Bunlar benim günlük makyajım için seçtiğim "güneşli hava" malzemeleri ve sanıyorum eylül sonuna kadar bu ekiple devam ederim. 

makyaj çantamda ne var

Günlük olarak kullandığım makyaj malzemelerini, ojeleri ve gündüz cilt bakımında kullandığım ürünleri yukarıda gördüğünüz akrilik organizerde tutuyorum. Bu organizer, banyo tezgahında duruyor ve sabah uyandığımda ihtiyacım olan her şey elimin altında olmuş oluyor. Organizerin üst kısmında cilt bakım ürünlerim (o hafta kullanacağım kağıt maskeler de dahil), ojelerim, renkli ten ürünlerim, makyaj bazlarım, likit formüllü makyaj malzemelerim bulunuyor. Alt çekmecede ise, toz ve krem yapıdaki makyaj malzemelerim duruyor. 

makyaj çantamda ne var

Bir seneyi aşkın süredir, günlük makyaj malzemelerim arasına far paletleri ve rujları eklemiyorum. Elimde hala çok fazla far paleti var ve blog yazısı hazırlamak amaçlı paletlerimi daha sık değiştiriyorum. Rujlar içinse, şöyle bir sıra belirledim: bitirene kadar aynı yapıda ve renk ailesinde tek bir ruj kullanıyorum, bittiğinde yerine yenisini koyuyorum. Örneğin; şu ara mat nude ruj olarak Wet'n Wild bare il all, nemlendirici yapılı nude ruj olarak Estee Lauder Pure Color Envy insatiable ivory (yazısı burada) kullanıyorum.


Taşınırken elimdeki ojeleri bayaca eledim. Kullanmadıklarımı bağışladım, bitenleri attım ve elimde 20 tane oje kaldı. Onları da, yaz-kış olarak ayırarak kullanıyorum ve aynı renk skalasından elimde oje kalmayana kadar yeni oje almayacağım. Bu yaz için seçtiğim ojeler şöyle:
Dior 294 Lady (limitli üretimdi, dibinde azıcık kaldı, bitince ağlayacağım)
Dior 494 Junon
Pastel 44 numara
Chanel 08 Pirate
Golden Rose Jolly Jewels 102
Golden Rose Holographic Nail Colour 02
The Face Shop, adı sanı belli olmayan bir nar çiçeği
Sally Hansen Complete Salon Manicure, Midnight in NY
Catrice Brown Collection, 03 Goddess Of Bronze
Flormar Jelly Look, JL13 Pale Eucalypt
Rival de Young tırnak stickerları

makyaj çantamda ne var

Bu yazı fondötensiz ve hatta mümkünse ten ürünü bile kullanmadan geçirmek istediğim için, ince yapılı ve hafif renkli bazlar seçmek istedim. 
Maybelline Dream Wonder Nude, 10 numara (serum formüllü, çok ince yapılı ve mat bitişli)
Missha Signature Real Complete Bb Cream spf25, pa++, 13 numara
Chanel Le Blanc De Chanel Multi-Use Illuminating Base (bu bazı tek başına kullanmayı çok seviyorum)
Darphin Intral Environmental Lightweight Shield spf50


Likit aydınlatıcıları yazın kullanmaya bayılıyorum. Elimde iki tane likit aydınlatıcı var, ikisi de favorim. Bir ara blog yazılarını yazsam iyi olacak. 
Nars Hot Sand Illuminator
Becca Shimmering Skin Perfector Liquid, Pearl 
Loreal Infallible Mattifying Primer (bunu gece dışarı çıkacağım zamanlar için seçtim)


Ve likit bronzerlar... Kışın bu ürünlere pek elim gitmese de, güneş açtığı andan itibaren de her gün kullanıyorum. 
Loreal Glam Bronze Eau de Soleil
Nars Laguna Liquid

makyaj çantamda ne var
makyaj çantamda ne var

Bronzerlara ne kadar düşkün olduğum bir sır değil. Açıkçası toz bronzer seçerken epey zorlandım ve çekmecede bıraktıklarıma içim acımadı, diyemem. Yine de, uzun süredir kullanmadığım ürünleri seçmek istedim. 
Nyx Highlight&Contour Pro Palette, bu paleti seçerek hem aydınlatıcı, hem göz altı sabitleme pudrası hem de bir kaç ton bronzer seçmiş oldum. 
Flormar Tropical Sun Bronzing Powder,Ibiza, bu bronzerı sadece yazın kullanıyorum. Elimdeki tek Flormar makyaj ürünü bu, koleksiyonla piyasaya çıkmıştı, artık satılmıyor olmalı. Yine de, okumak isterseniz yazısı burada.

makyaj çantamda ne var
makyaj çantamda ne var

Nyx paletin içinde beyaz tonlu bir aydınlatıcı zaten olduğu için, tek bir aydınlatıcı pudra seçtim. 
Kiko Corrector Paleti (mor göz altlarım ve kızarık-donuk cildim için)
Maybelline Master Chrome Metallic Highlighter, Molten rose gold 

makyaj çantamda ne var
makyaj çantamda ne var

Allıklarım konusunda da, oldukça zor seçimler yaptım. Yine, uzun süredir kullanmadığım allıklarımı seçmeye çalıştım. Bir yandan da, iyice dibini gördüğüm Nars orgasm allığımı çekmecemden çıkararak, diğer allıklarımı kullanmak konusunda kendimi zorlamak istedim. Bakalım dayanabilecek miyim?!
Chanel Joues Contraste Blush, Angelique (Nars'ı keşfetmeden önce en sevdiğim allıktı; hatta bir tane bitirdim, bu ikincisi)
Bobbi Brown Shimmer Brick, Nectar (üzeri hafif taşlaşmış ama kurtardım, çok seviyorum hatta yarılamıştım ama Nars yüzünden uzun süredir kullanmıyordum)
Missha Tension Blusher, Pk02 (sadece krem ürünler kullanmak istediğim zamanlar için seçtim)

makyaj çantamda ne var
makyaj çantamda ne var

Bir de, mevsime bağlı olmadan makyaj çekmecemde sürekli olanlar var: 
Kiko pH Lip Enhancer (dudak ph ına göre hafif renk alan lipbalm) 100 numara
H&M Countess Krem Far (sür-çık farım)
Loreal Matte 106 tekli far (her makyaja uyan soğuk tonlu boz kahve)
Bobbi Brown Camel (değişmez favorim)
Missha Tone Control Corrector, lila (donuk cildimi canlandırmak ve fondötenlerin alt tonunu, rengini ayarlamak için)
Manhattan Brow'Tastic, Blondybrow, kaş farı

makyaj çantamda ne var

Bunların dışında kalan; maskara, kapatıcı, göz kalemi gibi ürünler masamda bir kupanın içinde duruyor. Onlar da mevsime göre değişmediklerinden yazıya eklemedim. Sadece tek maskara, tek göz kalemi ve tek kapatıcı kullanıyorum, bittiklerinde yenisini açıyorum. Şu an kullandıklarım; Loreal Miss Manga extra black maskara, Essence maskara bazı, Sleek nutrcracker kahverengi göz kalemi, Makeup Revolution Conceal&Define kapatıcı
Günlük olarak tüm ürünlerimi seçerken, toz ürünlerimin yukarıdaki çekmeceye sığabilecek kadar olmasına özellikle dikkat ediyorum ve organizerime sığmayacak kadar ürün almıyorum ki, seçtiklerimi bol bol kullanabileyim. 

makyaj çantamda ne var

Siz böyle düzenlemeler yapıyor musunuz?

Sevgilerimle... 

8 yorum:

  1. Of yani ben böyle düzenlemeler yapıp sonra hep başka şeyler kullanıyorum :))) Benim de günlük olarak kullandıklarım makyaj çantamda duruyor, her sabah ten makyajımı arabada yaptığım için çekmeceye koymak pratik gelmiyor. Aslında ben de buna benzer bir "makyaj çantamda ne var" yazısı yazabilirim ama foto çekmeye üşeniyorum :)) Çok güzel ürünler seçmişsin, yazdıkların da ilham oldu bana. Özellikle "bitirene kadar aynı yapıda ve renk ailesinde tek bir ruj kullanıyorum, bittiğinde yerine yenisini koyuyorum." kısmı başarılı, ben de böyle yapayım! çok öpüyorum kuzum senii!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecekten bildiriyorum; geçtiğimiz hafta yine ne kadar az ürüne ihtiyacım olduğunu ve ne büyük açgözlülükle evi kozmetikle doldurduğumu fark ettim. Şu Nyx kontur palet hem yüz hem göz makyajı yapmak için o kadar yeterli ki! Kendime aşırı kızgınım, bu hafta içi muhtemelen kalan bir çekmece ürünümü de yarıya indirip Hipder'e göndereceğim.
      Makyaj çantamda ne var, yazılarına bayılıyorum. Aslında yazsan da, en sevdiğim bloggerdan okusam :D
      Rujlar konusunda, bu yöntem çok işime yaradı Başak'cım, geçen seneden beri ruj bitirebilmeye başladım. Tavsiye ederim!
      Güzel yorumun için çook teşekkür ederim, çok öperim <3

      Sil
  2. Ahh ne güzel bir düzen, aynı organizerdan bende de var ancak ben düzenleyip ertesi güne tekrar bozuyorum :(

    Bu arada Missha'nın o kağıt maskesi o kadar başarılı kii! Tam %50 indirim döneminde stoklamalık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her güm mutlaka bozup, peşinden yine topluyorum :) Kendim için en pratik yöntem böyle düzenlemeler yapmak oldu.
      Missha'nın kağıt maskesi gerçekten güzel, indirimde ben de yeniden alabilirim.
      Çok sevgiler... <3

      Sil
  3. Bu tarz yazıları okumayı çook seviyorum! Ben de sabahları işe yetişmek için vakit kaybetmemek adına o ara kullandığım ürünleri şeffaf bir makyaj çantasında tutuyorum, çok pratik oluyor :)
    Üşenmezsem senden aldığım ilhamla böyle bir yazı hazırlamak istiyorum ben de ♥
    Ellerine sağlık bu güzel yazı için Blana'cım, çook sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya'cım senin yazını da hevesle bekliyorum o halde! Bu tarz yazılar okumak hem ilham veriyor hem çok eğlenceli!
      Çok teşekkür ederim, kocaman sevgiler... <3

      Sil
  4. Blana cim ne güzel düzenlemissin ve ne cok makyaj malzemen var 😊. Hepsini mutlu günlerde kullan canim 🤗

    YanıtlaSil
  5. Bu yazının sonbahar-kış versiyonu gelse keşke:) (kashmir21)

    YanıtlaSil