Alışveriş-2019/1

Nisan 05, 2019 2 Comments A+ a-

Merhaba...

Ne zaman sinirlerim aşırı bozuk olsa, alışveriş yapma potansiyelim arşa ulaşıyor. Gerçi, bu okuyacağınız alışveriş yazısı dev boyutta olsa da, çoğu ihtiyaç dahilinde oldu. Bir anda, bir çok ürünüm bitti ya da bitmeye yaklaştı ve ben yedek dolabımda yenilerini bulamadım. Bu arada, 8 Mart indirimleri başladı ve ben çok stresliydim derken, olanlar oldu.

indirim alışverişi

Bu senenin başında, burada "2019 kararlarım" gibi bir yazı yazmayı planlıyordum ama araya o kadar fazla şey girdi ki, bir türlü yazamadım. Bu sene taşınırken makyaj malzemelerimi bayaca eledim, bir koli dolusunu Hipder'e bağışladım. Geriye sadece en sevdiklerimi bıraksam da, hala bir kişi için gereksiz derecede fazla ürüne sahibim ve artık gerçekten ihtiyacım olmadıkça ya da "gerçekten" çok istemedikçe renkli kozmetik almamaya kendi kendime söz verdim. Bu sözümü tutmak konusunda oldukça başarılı olduğumu düşünüyorum.
Kendime verdiğim diğer söz ise, cilt bakım ürünlerini yedeklemekten vazgeçmekti. Aslında, bu sözü kendime 2018'de vermiştim ve gerçekten de tuttum; "yedek cilt bakım dolabım" yarı yarıya azaldı. Fakat, bu yazıda sözümü tutmaya kısmen de olsa devam edemediğimi göreceksiniz. Bunun en büyük sebebi, artık bir şeye ihtiyacım olduğunda ve gerçekten satın almam gerektiğinde, bir hafta önceki fiyatında bile bulamamam oldu. Geçtiğimiz sene dövizin aşırı yükselmesi sebebi ile, her şeye çok fazla zam geldi ve hepimiz markalara hak verdik. Ancak, ben bu algımızın markalar tarafından fırsata çevrilerek kötüye kullanıldığını düşünüyorum. Dövizi bahane ederek, durmadan ürünlere zam yapıyorlar (sadece kozmetikte değil, hayatımızın her alanında). Her hafta sonu yapılan sözde indirimlerle, ürün fiyatlarını olması gerekenin 2 katına kadar çıkarıp, aslında ürünleri indirimsiz, raf fiyatlarından bize satıyorlar. Dolayısıyla, zaten alacağım bir ürünü bir ay sonra 1.5-2 katı fiyata almak zorunda kalmak beni aşırı tedirgin ediyor. Ve çok üzgünüm ama, artık mecbur kalmadıkça kozmetik ve cilt bakımı ürünlerini yurt dışından almaya çalışacağım. Kendi ülkemde, kaba tabirle "kazıklanmak" çok ağırıma gidiyor. Bu kadar mızmızlandıktan sonra, satın aldığım ürünlerden bahsetmeye başlasam, iyi olacak, diye düşünüyorum.

indirim alışverişi

Gratis indiriminden yukarıda gördüklerinize ek olarak diş fırçası, ıslak havlu, sıvı el sabunu ve ped satın aldım. Alışverişim 300 TL civarında tuttu, sözde %40 indirimde olan diş macunları bile 25 TL'ye düşmüştü!

Wella Wellaflex Flexible Extra Strong Hold Saç Spreyi: Saçlarımı şekillendirdiğimde, onları sabitlemek için kullanacağım bir saç spreyine ihtiyacım vardı. Daha evvelden de Wella kullanıyordum ama bu ürünleri çok sık kullanmadığım ve dolayısıyla kullanım ömründe asla bitiremediğim için küçük boyunu satın aldım. Bu üründe indirim yoktu.

L'Oreal Paris Yorgunluk Karşıtı Şeker Peelingi: Bu ürünün testerını kullanıp bayılmıştım. Muhteşem güzel kahve kokuyor, içeriği hiç fena değil (hatta Loreal için konuşursam çok iyi). Cildimi de irrite etmedi. Elimde peeling özellikli Skinfood ballı maske var, onunla dönüşümlü kullanacağım için bana uzun süre yetecek. 24.90 TL.

Bee Beauty Ballı Saç Maskesi: Bal kokuyordur hevesi ile satın aldım, bu fotoğrafı çekene kadar kullandım gördüğünüz üzere. Benim kuru saçlarım için, manasız bir maske oldu. Çok hafif bal kokuyor ama hayal kırıklığına uğradım. 5-6 TL civarındaydı.

Sebamed Q10 Göz Kremi: Fotoğraflarda yok, çekmeyi unutmuşum. Uzun süredir kullandığım göz kremimi yedekledim, şu anki tüpüm zaten bitmek üzere. Hayatımda ilk kez bir göz kreminin üçüncü tüpünü satın alıyorum; etkisi, içeriği şahane! Blogda yazısı da var, bu yazıyı bir ara güncellesem iyi olacak, buradan okuyabilirsiniz. 55 TL civarındaydı.

indirim alışverişi

Splat Black Lotus Diş Macunu: Bu macunla birlikte, bir de sensitive çeşidini satın aldım. Splat sevdiğimiz diş macunu markalarından, benim favorim aromatheraphy olan ama onu uzun süredir raflarda bulamıyorum. Tanesi 25 TL

Farmasi Eurofresh Whitening Diş Macunu: Başak'cığımdan istediğim Farmasi siparişine ekledim, bu diş macunlarını çok övüyorlardı, denemek istedim.

Farmasi Mr. Wipes Metal Temizleyici: Bir tamir seansını atlatamayıp rezalet hale gelen lavabomu kurtarmak umuduyla satın aldım ama lavabomda hiç işe yaramadı. Zavallı kimyasal tepkimeyle metali iyice hasar görmüş. Fakat, bu temizleyici dibi tutmuş, içi kararmış metal tencerelerimi çok güzel temizledi. Ocak temizliğinde de beğendim. İçeriği de tertemiz! Diş macunuyla birlikte 30 TL ödedim, Başak'cığım bir sürü de tester eklemiş (fotoğrafları çekerken sadece birini bulabildim). Farmasi ürünleri için @larcencielblog Başak'cığımla iletişime geçebilirsiniz. 

indirim alışverişi

Mac Soft Teddy ve Dear Teddy Farlar: Mac'in Monochrome koleksiyonu çıktığında, Velvet Teddy'nin kardeşleri olan bu iki fara kayıtsız kalamadım. Zeynuş'a doğum günü hediyesi alırken, kendime de aldım. Mat olan Soft Teddy bir şahaneymiş ama frost yapıdaki Dear Teddy beni biraz üzdü, bazsız bende hiç kalıcı değil. Bir hafta daha deneyeyim, yazacağım. Bunlar, uzun süredir satın aldığım tek renkli kozmetiklerdi. Tanesi 99 TL.

indirim alışverişi

Gliss Intense Theraphy Saç Maskesi: Uzun süredir, kuru saçlarıma iyi gelecek, silikonsuz, mineral yağsız saç maskesi arıyorum. Çok sevdiğim Garnier Fructis ülkemizde satılmıyor, Isana o muhteşem maskenin üretimini durdurdu. Ben de Rossmann'da rafları karıştırırken bu maskeye denk geldim. İçeriği bir market ürününe göre hiç fena değil, aktif maddeleri iyi, sadece tek çeşit silikon orta sıralarda yer alıyor. Fiyatı da 25 TL'ye düşmüştü, kendime iyi bir saç maskesi bulana kadar beni idare eder diye aldım. Şimdilik gayet de memnunum.

Dove Pure Care Dry Oil: Hande'ciğimin en favori saç ürünü bu! Hiç bir yerde bulamayınca, araştırmacı kişiliğimle her kozmetik mağazasını gezdim. Ona 3 kutu almıştım ama deneyeyim diye birini bana verdi. İçeriği de yine bir market ürünü için çok iyi ama temiz değil. 28 TL.

Clinique Moisture Surge Yüz Misti: Piyasada alkolsüz bir mist bulmak gerçekten çok zormuş. Makyajımın üzerine de kullanabileceğim alkolsüz ve nemlendirici bir miste ihtiyacım vardı. Elimde Nyx Dewy Sprey var ama etil alkol içeriyor ve ben onu güneşli havalarda asla kullanmıyorum. Clinique'nin bu misti alkolsüz, parfümsüz ve cildime şahane nem veriyor. 199 TL

Clinique Take The Day Off Temizleme Sütü: Elimdeki temizleme sütlerinin hepsi bitmişti. Bu tarz ürünleri sürekli kullanmıyorum ama sular kesildiğinde çok işime yarıyorlar ve bu aralar sular çok sık kesiliyor. Bu boyu bana bir seneden fazla yetecektir. 159 TL.

indirim alışverişi

Isana Hyaluron Booster: 7 günlük ampül içeren bu kür, cildin nem seviyesini %36'ya varan oranda arttırmayı vaadediyor. Isana'nın bu serisini Ayşenur Yazıcı'nın bir videosunda görmüştüm ve cildim bu ara kuruluktan pul pul haldeyken denemek istedim. Açıkçası inanılmaz memnunum, bu setten birer tane daha alıp blog yazısı yazacağım. Fakat, fiyatları durdurulamayarak yükseliyor, 15 gün evvel 25 TL'ye satın almıştım, bir hafta sonra 32 TL olduğunu gördüm.

Isana Hydro Booster Kağıt Maske: Serumları satın alınca, cilt bakımıma destek olsunlar diye bu maskelerden de satın aldım. İçerikleri çok iyi ve fiyatları da piyasaya kıyasla oldukça makul... Tekli satılıyorlar. 5 TL.

Isana Hydro Booster Alın Maskesi: Bir kutuda iki tane maske olarak satılan bu ürün, düzenli kullanımda alın bölgesini nemlendirerek kırışıklıkları açmaya yardımcı olmayı hedefliyor. 12 TL.

Isana Hydro Booster Göz Altı Maskesi: Bu maskelerde kutuda 5li olarak satılıyor. İçerikleri gayet iyi... Yine göz altındaki nem oranını arttırmayı hedefliyorlar. Söylediğim gibi, bu seriden birer set daha alıp yazacağım çünkü, çok beğendim. 15-20 TL civarındaydı.

indirim alışverişi
indirim alışverişi

Yukarıdaki ürünleri recete.com sitesinden satın aldım. Bu online siteden çok memnunum, paketlemeleri bir harika, fiyatları makul ve kargo hızları inanılmaz! Deneme boy ürün konusunda da çok cömertler...

Peter Thomas Roth Maske Seti: Bu seti uzun süredir bekliyordum, stoklara girdiği haberi gelince kendimi sitede buldum. PTR'nin maskelerini çok beğeniyorum, Pumpkin Enzyme Mask bugüne kadar kullandığım en iyi maskelerden (yazısı burada). Setteki salatalıklı maske hariç, diğer dört maskeyi kullanmamıştım ve çok merak ediyorum. Bu maskelerin tekli fiyatları oldukça yüksek, dolayısıyla böyle setler tam boyunu almadan önce denemek için şahane oluyor. 159 TL.

Vichy Mineral 89 Serum: Özellikle gündüz kullanacağım bir nem serumuna ihtiyacım vardı. Biraz araştırdıktan sonra, az ve öz içeriği nedeni ile Vichy'i tercih ettim. 148 TL.

Ben sadece yukarıda bahsettiğim iki ürünü satın aldım. 250 ml Bioderma Sensibio H2O ve seyahat boy Bioderma Hydrabio nemlendirici ile Caudalie tester recete.com'un hediyesiydi.

indirim alışverişi

Missha'dan 8 Mart indirimini fırsat bilip, evde neredeyse hiç kalmamış olan kağıt maskelerimden bolca alıp stok yaptım. Haftada 2 kez kağıt maske yapmaya çalışıyorum ve bu aldıklarım bana aylarca yetecek. 

En sevdiğim Honey maskeyi bolca yedekledim. Real Solution serisinin maskelerini ve Cream serisinin maskelerini aldım. Salyangoz özlü maskeler de araya ekledim. Tüm kağıt maskeler %50 indirimliydi ve bana tanesi 7-11 TL arasında gelmiş oldu. 

Pong Dang Water Günlük Kağıt Maske: Bu ürün, günlük olarak kağıt maske yapmak isteyenler için üretilmiş, aktif madde olarak hyaluronik asit içeren 30 tane kağıt maske ihtiva ediyor. Aynı ıslak havlu gibi bir ambalajı var ve içinden tek tek maske alıp uyguluyorsunuz. Maskelerin yapısı olsukça ıslak ve bolca ürün içeriyorlar. Ben şimdilik oldukça memnunum ve tüm paket bitene kadar üründe bir kuruma olmazsa, bundan sonra yoluma bununla devam edebilirim. 65 TL. 

indirim alışverişi

Justin Beauty, Trendyol üzerinden oldukça iyi bir indirim yapınca ben de ihtiyacım olan bir kaç ürünü satın aldım. 

Mizon Snail Repair Göz Kremi: Bu göz kremi 25 ml ve içeriği oldukça güzel... Uzun süredir araştırıyordum ve indirimde bulunca sepetime ekledim. Bitmek üzere olan gündüz göz kremimin yerine geçecek. 80 TL.

Cosrx Ultimate Moisturizing Honey Uyku Maskesi: %85 oranında propolis içeren bu maske cildi beslemeyi, nemlendirmeyi ve yenilemeyi vaadediyor. Umarım mis gibi bal da kokuyordur, geceleri adeta cennetteymişim gibi uyurum. 104 TL.

Mizon Royal Jelly Kağıt Maske: İtiraf ediyorum, bal uğruna aldım. 8 TL. 

Alışveriş çılgınlığımı neredeyse tamamen cilt bakımı ihtiyaçlarıma kanalize ederek, batmış olsam da en azından faydalı bir amaç için battım, tesellisindeyim. Aklımda I'm From Gingseng serumundan başka ihtiyacım olan ve almak istediğim bir şey de kalmadı. Açıkçası bunlar bana çok uzun bir süre yetecek ve ben de alışveriş faslını umuyorum ki, bu yazıyla kapatmış olacağım. Yine de, önümde en az iki yurt dışı seyahati olduğunu öngörerek yazıya "1" ibaresini de koydum, hayırlısı diyorum. 

Sevgilerimle...

2 yorum:

  1. Ahahaha şu an alışveriş yazıma yaptığın yorumu anladım :))) ama bu fiyatlardaki -bence de- kötü niyetli artışlar konusunda çok haklısın ve elimizdeki ürün bittiğinde en az %30 zamlı almak yerine, bozulmayacak ürünleri depolamak bence de çok mantıklı. Farmasi Metal Cleanser'dan memnun kalmana çok sevindim, keşke lavabonu da kurtarabilseydi :( Diş macununu da ben beğendim, umarım sen de seversin! Pong Dang Water Sheet Mask çok iyiymiş ya, Missha indiriminde unutmazsam ben de alayım. Diğer kağıt maskeleri haftada 2 yapmak bana fazla masraflı geliyor; ama bu çok daha ekonomikmiş! Isana'nın bu Hyaluron serisini de gördüğümde alayım diyorum; senin cildine iyi gelince gözlerim parladı :)) Keza, göz maskeleri de baya hoşuma gitmişti. Deneme fırsatı verdiğin için de teşekkür ederim bebişim!!! Aldıklarının hepsi pek güzel, hepsini güle güle kullan kuzum! Çoook öperim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dev alışveriş deyiminin hakkını vermişim ama değil mi?! :)))) Valla o kadar iyi gidiyordum ki, ürün stoklamamak konusunda, bu zamlar yüzünden yine bunu yapmak durumunda hissettim kendimi.
      Metal temizleyiciyi baya beğendim ama benim lavabo kurtarılacak gibi değil Başak'cım, kimyası değişti garibin :/
      Pong Dang Sheet maskeleri haftada 2 gün için öneririm şimdilik, gayet memnunum. Kuruyacak gibi de gözükmüyorlar. Sadece maskeler biraz küçük, aklında olsun ama fiyat olarak çok avantajlı.
      Isana ampülleri ben 28 günlük kür yapacağım (çıtayı yükselttim). Bu serinin nemlendirici ve serumunun içeriği pek iyi değil ama bu ampul/maske ürünleri cidden güzel. Senin de maskeyi beğenmene çok sevindim canımcım.
      Çok teşekkür ederim, kocaman öperim <3

      Sil