Cosmed Sun Essential Güneş Koruyucu-Yağlı/Akneli Ciltler İçin

Nisan 17, 2019 6 Comments A+ a-

Merhaba... 

Güneş koruyucular yaz-kış demeden hayatımın bir parçası ve günden güne güneşten korunma ile ilgili bilincin arttığını görmek de beni mutlu ediyor. Cosmed Sun Essential Güneş Koruyucuyu bu sene kış mevsimi boyunca ve bahar başlangıcında kullanıp bitirdim. Hakkındaki düşüncelerimi yazmanın zamanı geldi. 

Cosmed Güneş Koruyucu

Cosmed Sun Essential Güneş Koruyucuların iki çeşidi var; biri tüm cilt tipleri için uygun, diğeri ise bu yazıda anlatacağım yağlı/akneli ciltlere uygun. Bu krem, cildi UVA ve UVB radyasyonundan korurken, ciltteki sebumun dengelenmesine, ciltteki gözenek görünümünün azaltılmasına ve cildin mat görünmesine yardımcı olmayı hedefliyor. Güneşe çıkmadan 30 dk önce, cilde eşit miktarda dağıtılarak uygulanması ve her iki saatte bir yenilenmesi gerekiyor. 

Cosmed Güneş Koruyucu

Cosmed Sun Essential Güneş Koruyucu, beyaz renkli, losyon-krem arası yapıya sahip bir ürün... Spf50 UVB, PA+++ UVA koruması içeriyor. Cilde nispeten kolay yayılıyor, eşit dağıtabiliyorsunuz, beyaz tabaka bırakmıyor ve makyaj altında rahatlıkla kullanılabiliyor. Ben her sabah, cilt bakımımı yaptıktan sonra yaklaşık bir çay kaşığı kadar ürünü yüzüme ve boynuma uyguluyorum. Makyaj yapacaksam, renkli ten ürünümü uygulamak için 2-3 dk beklemem yeterli oluyor. 

Cosmed Güneş Koruyucu

Cosmed güneş kremi, cildimde kalın bir tabaka bırakmıyor, ürünü uyguladıktan sonra yapışkan bir doku oluşturmuyor. Yapısı çok ince değil ama varlığını hissetmiyorum. Uyguladıktan sonra, satenimsi-yarı mat bir görüntü oluşturuyor. Gözenek görünümüne ise, ben kendimde bir etkisini gözlemlemedim. 

Cosmed Güneş Koruyucu

Benim cildim çok kuru, nemsiz ve hassas... Cosmed'in bu güneş koruyucusu benim cilt tipime hiç uygun olmasa da, ürünü çok rahatça kullanabildim. Elimde, tüm cilt tipleri için olan versiyonu da var ama şimdiden söylemeliyim ki, yağlı ciltler için olanı yüzde kullanmaya çok daha uygun buldum. Altına iyi bir nemlendirici uyguladıktan sonra, bu koruyucuyu kuru ciltler dahil her cilt tipinin kullanabileceğini düşünüyorum

Cosmed Güneş Koruyucu

Cosmed Sun Essential Güneş Koruyucu, kış ayları ve bahar başlangıcında benim ihtiyaçlarımı karşıladı. Cildimde kızarıklık, sivilcelenme, hassasiyet yapmadan belirttiğim mevsimlerde cildimi güneşten korudu. Cildimde güneş lekesi ya da güneşe bağlı hassasiyetler oluşmadı. Ancak, kremi yazın güneş altında hiç denemediğimi ve bu durumdaki performansı hakkında yorum yapamayacağımı belirtmeliyim

Cosmed Güneş Koruyucu
Cosmed Güneş Koruyucu

Su bazlı Cosmed güneş koruyucu, aktif maddelerinde octocrylene içeriyor. Bu madde kendi başına çok az bir güneş koruması sağlasa da, asıl görevi mevcut güneş koruyucu aktiflerin etkinliğini arttırmak. Bu madde sayesinde, spf30'dan daha uzun süre koruma sağlayabilecek güneş ürünleri üretilebiliyor. Kremin üçüncü sırasında ise, methylene bis-benzotriazolyl tetramethybutylphenol bulunuyor. Bu madde geniş spektrumlu bir güneş koruması olmakla birlikte, hem UVA hem UVB koruması sağlıyor ancak; AB tarafından onaylı olsa da bu filtre FDA tarafından yasaklanmış bir aktif (ABD'de bu filtrenin kullanılması yasak). Tinosorb M (methylene bis-benzotriazolyl tetramethybutylphenol) nano molekül yapısı da içerir ve alerjiye ve dermatite neden olabileceği belirtilmektedir, bu maddenin Skin Deep verisini buradan inceleyebilirsiniz. 

Cosmed Güneş Koruyucu

Silikon içeren Cosmed Sun Essential Güneş Koruyucu, içeriğinin sonlarına doğru mantar ektresi, niacinamide, panthenol ve allantoin de içeriyor. Etil alkol, mineral yağ, petrol ürünü, paraben ve bht içermiyor. Parfümsüz olduğu için, neredeyse hiç kokusu yok. 

Cosmed Güneş Koruyucu

50 ml, yumuşak bir tüpte satılan Cosmed Sun Essential güneş koruyucunun açıldıktan sonra 12 ay kullanım ömrü var. Kutunun üzerinde ürünün üretim ve son kullanma tarihlerini de okuyabiliyoruz. Kullandığım süre içinde benim cildimde her hangi bir soruna neden olmayan bu ürünü ve tüm Cosmed ürünlerini kozmetik marketlerden, eczanelerden ve online satış sitelerinden bulabilirsiniz. Cosmed bir Türk markası ve bu ürün yerli üretim... 

Sevgilerimle... 

6 yorum:

  1. Ben bunun testerini kullanmistim ama su an hangisiydi emin olamadim. Hatta cildimi germisti diye hatirliyorum uyguladiktan hemen sonra.. ama sonrasinda hic rahatsizlik vermemisti. Beyaz tabaka az da olsa birakmisti hatta.. Ama yine de sevmistim ben.. hatta alayim bile demistim. Ama sonra Coola ile tanisinca elim baskasina gitmiyor🙈 Emegine saglik Blanacim.💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ürün benim cildimde gerginlik ya da beyazlık bırakması Esra'cım, belki sen başka bir çeşidini denemişsindir.
      Teşekkür ederim, sevgiler. <3

      Sil
  2. Açıkçası ben Cosmed'den daha tartışmaya kapalı ajanlar beklerdim, o anlamda şaşırdım doğrusu. Ben daha yaz tatilinde, denize girdiğimde de leke yapmayacak bir güneş koruyucu bulamadım. Shiseido Wet Force öneriyorlar ama emin olmadan almak da istemiyorum. Bakalım ne yapacağım... yazı için de ayrıca teşekkür ederim, aklımda olacak! Çok öpüyorum canım!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cosmed hepimizin zihninde çok temiz içerikli bir marka algısı yarattı ama her ürünü malesef öyle değil. Ethylene bis-benzotriazolyl tetramethybutylphenol, AB'de üretilen bir çok koruyucuda az miktarda var ama ürünün direk aktif maddesi olması beni de tedirgin etti.
      Wet Force hakkında konuşmuştuk, deniz kıyısı için gerçekten öneririm.
      Güzel yorumun için ben teşekkür ederim Başak'cım, öpüyorum <3

      Sil
  3. Kimyasal filtreli güneş koruyucularına güvenemiyorum ben ya, en iyisi mineral filtreliler ama onlar da yok denecek kadar azlar :( Ama güzel bir güneş kremiymiş ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben deniz tatilindeysen fiziksel filtre, şehir hayatında mecburen kimyasal filtre tercih ediyorum. Doğru ürünü seçtikten sonra aslında bir sorun olmuyor ama sağlığımız için en uygunu fiziksel olanlar tabi ki.
      Sevgiler...

      Sil