Makyajımın Gizli Kovboyları: Süngerler

Şubat 03, 2016 48 Comments A+ a-

Merhaba...

Bu yazımın konusu, makyaj süngerlerim...

Süngerlerle tanışmam bir yıl öncesine dayanıyor. Kuru cilt yapım yüzünden fondöten, bb krem gibi ten ürünleriyle barışamıyordum. Yıllarca, fondötenleri parmaklarımla ve fırçalarla uygulamaya çalışıp hayal kırıklığına uğradım. Ne sürsem, nasıl sürsem ürünler cildimde topaklandılar ve cilt kuruluğumu daha da belirginleştirdiler. Yani; daha iyi görünen bir cilt şöyle dursun, ben hep daha kötü görünen bir cilde sahip oldum. Dolayısıyla, uzun yıllar ten makyajından tamamen vazgeçtim.





Yıllar sonra, evlilik kararı alıp ufukta düğün görününce, beni bir telaş aldı. Gelin makyajı, eyvah!.. İnanır mısınız, işi gücü bıraktım, aklınıza gelebilecek her markanın kuru ciltlere uygun fondöten örneklerini topladım, evde denedim ve tabi ki hiç biri cildime oturmadı. Ta ki; gelin makyajımı yapacak olan arkadaşıma dert yanana dek... Ben tüm fondötenlerin cildimde çok kötü göründüğünü söylediğimde, haydi bir prova yapalım dedi ve günlük kullandığı fondöteniyle bir sünger çıkardı. Sonuç, benim için muazzamdı! Fondöten sadece yanaklarımda ve alnımın ortasında toplandı ve makyaj süngerleriyle olan tutkulu aşkım böyle başladı.


İtiraf etmeliyim ki; fondötenlerin cildimde kabus gibi görünmesinin tek sebebi, onları yanlış şekilde uygulamam değildi. Cildime hiç bakmıyordum. Özellikle kışın, yüzüm ve ellerim soğuğun da etkisiyle çatlayıp kanardı, ancak o zaman nemlendirici sürmek aklıma gelirdi. Manikürden maniküre el kremi süren, bir kutu nemlendiriciyi bir yılda zar zor bitiren biriydim. Nişanlılık dönemimde, araya araya, deneye yanıla cildimin neye ihtiyacı olduğunu, ona doğru şekilde nasıl bakacağımı öğrendim ve kendime bir rutin oluşturdum. Cildim, ihtiyacı olan neme, esnekliğe ve sağlığa kavuştu. Ne kullandığınız, nasıl kullandığınız tabi ki önemli ancak, güzel makyajın sırrı sağlıklı bir ciltteymiş! Cildime gerekli bakımı yapmaya başladıktan sonra, doğru aparatla -ki bu, benim için nemli bir sünger- neredeyse tüm fondötenler cildimde pürüzsüz durdu.

Öyle ki; nikah günümde tüm makyaj malzemelerim ve bakım ürünlerim çalındı. Biz, etrafımızda kimin makyaj çantasından ne çıktıysa, ne bulabildiysek, o ürünlerle gelin makyajı yapmak zorunda kaldık. Buna rağmen, cildim çok fazla pullanmadı, fotoğraflarım güzel çıktı.


Benim, makyaj süngerleriye tanışma hikayem böyle... Şu anda, bir kutu dolusu süngerim var. Tüm yüz fırçalarımı artık sadece allık, bronzer vb. uygulamakta kullanıyorum. Süngerlerimi her kullanımdan sonra mutlaka beyaz sabunla temizliyorum. Mac Fix Plus ile bolca ıslatarak kullanıyorum. Bir gece önce yıkamış olduğumdan, sabahları zaten nemli oluyorlar, fix plus ile daha da nemlendiriyorum.

Süngerin bu kadar nemli olması, ürünlerin kapatıcılığını azaltıyor ve yapılarını inceltiyor. Fakat, bu şekilde cildime fazladan nem veriyorum ve daha pürüzsüz bir uygulama elde edebiliyorum. Malesef, düzenli bakım yapsam bile, eğer cildime yeterli nemi vermezsem özellikle yanaklarımda ve alnımda pullanma sorununu yaşıyorum. Serum, bol nemlendirici ve yine bolca nemlendirilmiş süngerle uygulanmış renkli nemlendirici (yada bb krem) üçlüsü ile sağlıklı bir görüntüye kavuşuyorum. En son adım, yüzüme Fix plus sıkmak... Günlük hayatta istediğim zaten kapatıcılık değil, ışıl ışıl sağlıklı bir görüntü... Cildimdeki matlık kaybolsun, yeter...



Sahip olduğum makyaj süngerlerinden kısa kısa bahsedecek olursam;

1) Beauty Blender: En sevdiğim sünger... Bende bir tane orjinal (pembe) olanı bir de kırmızısı var. En yumuşak, ürünleri en az emen, en kolay uygulama yaptığım süngerim bu... Fakat, benim gibi her makyajınızda sünger kullanmıyorsanız, sizin için vazgeçilmez bir gereç değilse 60 TL ücret ödemek mantıklı değil, piyasada güzel alternatifler var. Görüşlerime önem verirseniz, kırmızı olandan uzak durun! Kırmızısını Watsons'ta pembe olandan daha uygun fiyatlı olduğu için satın almıştım. İki aydır kullanmama rağmen, süngeri yakından inceleseniz, bir yıldır kullanıyorum, zannedersiniz. Sünger bir haftada turuncumsu sarımsı bir renk aldı. O kırmızı boyası o kadar aktı ki anlatamam ve boya akıtması yaklaşık bir ay sürdü. Bir daha kırmızısını satın almam. Beauty Blender nude çıkacakmış, renksiz olanı, sanırım bundan sonra satın alacağım, bu olur.

2) Yves Rocher Makyaj Süngeri: Bu sünger piyasadan kaldırıldı. Neden böyle bir şey yaptılar, anlam veremiyorum. Bence çok başarılı, uygun fiyatlı (9 TL civarında) bir süngerdi. Beauty Blender'dan sonra en sevdiğim sünger bu... Tek kusuru, ürünleri fazla emmesi, diyebilirim. Geçen yaz, sıkça alışveriş yaptığım Yves Rocher mağazasının müdürü, beni bu konuda bilgilendirip, elimde üç tane kaldı ister misiniz, deyince; sağlam bir stoğum olmuştu.

3) Eklips Makyaj Süngeri: Bu süngerden memnun olan çok kişi duydum. Benimse hiç anlaşamadığım, kullanamadığım tek süngerim. Bendeki mi böyle, bilmiyorum ama taş gibi!.. Islatınca da yumuşamıyor. Geçenlerde kendisiyle cebelleşirken, eşim gelip, bundan böyle tak tak sesler mi çıkıyor, dedi. Gerçekten, sanırsınız kendimi dövüyorum, öyle bir durum... 2-3 TL gibi  bir fiyata satın almıştım.

4) Real Techniques Makyaj Süngeri: Sahip olduğum en sık gözenekli sünger... Sık gözenekli demem sizi endişelendirmesin, yumuşacık, düz kısmı çok konforlu uygulama yapmamı sağlıyor. Bu sünger; Beauty Blender ile Yves Rocher sünger arasında bir oranda ürün emiyor. Severek kullanıyorum, en eski süngerim ve en ufak bir deformasyona uğramadı. 33 TL civarında satılıyor fakat, indirim dönemlerinde çok daha uygun fiyatlara satın alınabilir.

5) Latex Üçgen Süngerler: Bu süngerleri göz altı kapatıcımı uygulamak için kullanıyorum. Nemli üçgen süngerlerle göz altlarımdaki kuru görüntü biraz olsun hafifliyor.



Elimdeki süngerlerle ilgili yorum ve deneyimlerim de böyle... Yeni süngerler denemeye devam edeceğim.

Bu kadar uzun bir yazıyla, umarım sizi çok sıkmamışımdır. Sabredip okuduğunuz için binlerce teşekkürler...

Sevgilerimle...

48 yorum:

  1. gerçekten de bir kutu dolusu süngeriniz varmış :) hepsi birarada çok güzel gözüküyor, ben 'Real Techniques Makyaj Süngeri' süngerini merak ettim en çok :)) güle güle kullanın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar hepsi değil, desem... :-) Real Techniques tavsiye edeceğim, güzel bir sünger.
      Çok teşekkür ederim yorumunuz için :-)

      Sil
    2. o zaman size waaovv diyorum merak ettim hepsini bir arada :D Real Techniques süngerini kullanan herkes çok memnun sanırım bende denk gelirsem şans vericem ;)

      Sil
    3. Bir ara hepsinin fotoğrafïnı çekeyim o zaman :-) Missha ile Mac'i de koleksiyona ekleyeyim de... :-D
      Real Techniques seveceğinizi düşündüğüm bir sünger :-)

      Sil
  2. Bir bu kadar daha okurdum canım, ellerine sağlık.. O makyaj ürünlerinin çalınması olayı çok kötü olmuş, nasıl insanlar var anlayamıyorum,bunu bile çalacak kadar düşülürmü? Bende süngerle yapılan makyajı daha naturel ve hafif buluyorum,ilk ve tek süngerim şuan eklips ama diğer süngerlerden daha pasif buluyorum performansını, çok şekilli bu gereksiz bence, ucu sivri olsa yeterli beauty blender gibi..Güzel uyarı olmuş bu arada canım, alırsam pembe yada nude gelirse buralara onu alırım,teşekkür ediyorum :)
    (Bu arada bende bir çok şeyi bir gün nişanlanacağım zamana öteledim, yumurta delik hesabı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın benim, çok teşekkür ederim.
      Sorma, kabus gibiydi gerçekten. Çok garip insanlar var, ne diyeyim?! :-(
      Eklipsi ben hiç kullanamıyorum, memnun olan da var, belmi bendeki çok serttir. Beauty Blender deneyeceksen orjinal olanını dene ilk olarak, özellikle göz altları ve burun kenarları için, sivri ucunu çok seveceğini düşünüyorum.
      Bende mecbur kalana kadar hep ihmal ettim kendimi ama hiç iyi yapmıyoruz :-)
      Öpüyorum seni sevgiyle....

      Sil
  3. Tamda aradığım bir yazıydı bu biliyormusun :)) harika oldu benim için çünkü sünger ihtiyacım vardı ve karar veremiyordum hanginden alsam diye :)) sayende real techniques süngerini almaya karar verdim :) çok teşekkür ederim canım paylaşımın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl mutlu oldum şimdi :-) Fikir verebilmek çok güzel... Memnun kalacağını düşünüyorum canım, Real Techniques'in süngeri çok başarılı... :-)
      Ben teşekkür ederim :-)

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş:) Emeğinize sağlık.Blogunuzu gfc ile takibe aldım.Bende bloguma beklerim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ben de ziyaret ediyorum bloğunuzu hemen.
      Hoşgeldiniz :-)

      Sil
  5. Ne kadar cokmus böyle sende :) bende sungeri cok seviyorum ve kesinlikle fondoten ve kapatici o olmadan uygulamam :)

    YanıtlaSil
  6. Ne kadar cokmus böyle sende :) bende sungeri cok seviyorum ve kesinlikle fondoten ve kapatici o olmadan uygulamam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da var :-) Hepsini de bol bol kullanıyorum, dönüşümlü olarak... :-) Vazgeçemediğim tek makyaj aracım diyebilirim, bir süngerim olsun, yeter :-)

      Sil
  7. ben de süngerle uygulamayı seviyorum ama fırçaları da severim artık elime o gün hangisi geçerse onunla sürüyorum :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırçalarla uygulama yaptığımda, benim cildimde ürünler hemen topaklanıyor :-( Halbuki fırçalarla uygulama yapmak hep çok keyifli gelmiştir, oyuncak gibi... :-)

      Sil
  8. Bütün süngerlerle ilgili düşüncelerini duymak beni sevindirdi. Bende süngersiz yapamıyorum. En doğal görüntüyü bu sekilde alıyorum. Emeğinize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş, hiç sıkılmadan okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aklımda Mac ve Missha süngerler var, şimdi :-) Gerçekten çok doğal görüntü veriyorlar.
      Sıkılmadığınıza çok memnun oldum, teşekkür ederim :-)

      Sil
  9. Bu süngerler çok hoşuma gidiyor

    YanıtlaSil
  10. Yaaa ne güzel ! Azmetmişsin araştırmışsın :) Fondöten kullanımında aynı sıkıntıları bende yaşıyorum hiç de sevmezdim pütürlü durmasını zaten makyajda da vasat biriyim. Nemli süngeri falan ilk defa duyuyorum düşün halimi :)) Şimdi fix plus ve güzel sünger mi almak lazım??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizden farklı değildim, inanın. İş başa düşünce, aradım buldum :-) Fix plus çok elzem değil, siz termal su yada içme suyu bile kullanabilirsiniz. Ben fix plus'ı makyajım bittiğinde yüzüme de sıkıyorum, nem nem nem :-) Güzel bir sünger alın, ıslatın, şişsin puf puf olsun, bir deneyin :-) Hem de çok eğlenceli oluyor bence :-)

      Sil
    2. Teşekkür ederim Blana K. denicem söylediklerini ;) eğlenceli oluyordur kesin, güzel bir sünger şart oldu ;)

      Sil
    3. Denediğinizde sonuçlarını paylaşırsanız çok memnun olurum. Umarım ki, en az benim kadar seversiniz :-)

      Sil
    4. İlk başta o nem güzel görünüyor ancak ilerleyen zamanda gözeneklerin daha belirginleştiğini gördüm.

      Sil
  11. en çok beauty blenderi merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim en sevdiğim... Tercihinizi orjinalinden yana kullanmanızı tavsiye ederim :-)

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Bütün makyaj blogların da cildin kuru cildin kuru dedim durdum. Bb krem ben de de pul pul oluyor. Çok pahalı nemlendirici.yüZ kremlerine çok paralar verdim yine sonuç aynı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuru cilt bakımı gerçekten, diğer cilt tiplerine göre daha zahmetli... Haftada bir peeling yapın, pullanan ölü derilerden arındırmak şart... Fakat matlaştıran, yağ emen özellikte peelinglerden uzak durun. Yves Rocher markasının uygun fiyatlı peelingleri var mesela, ben kayısılısını kullanıyorum. Nem maskesi uygulayın, evde maskenizi kendiniz de yapabilirsiniz, ballı maske hazırlayabilirsiniz yada Nivea'nın nem veren tek kullanımlık maskelerini deneyebilirsiniz. Dermalogica, Kiehl's gibi markalara bakabilirsiniz... Düzenli nemlendirici kullanmak da şart... Sabah akşam nemlendiricinizi ihmal etmeyin. Çok haklısınız, onlarca lira harcadığımız ürünler iyi gelmeyebiliyor. Seyahat boylarını alıp denemenizi öneririm. Cildinizin bakımını oturttuktan sonra, ürünü nemli süngerle uygularsanız, çözüm olacaktır diye düşünüyorum. Uzun uzun yazdım, kafanızı şişirdim kusura bakmayın, aynı şeyleri yaşadığım için çok iyi anlıyorum. Yardımcı olabileceksem bana mail yoluyla ulaşabilirsiniz, cilt uzmanı değilim ama deneyimlerimi severek aktarırım.
      Hoşgeldiniz bu arada... :-)
      Sevgiler....

      Sil
  14. Bende sünger ile ürün dağıtmayı çok seviyorum çünkü fazla ürünü alıyor, doğal bir görünüm sağlıyor. Benimde ilk süngerim real techniques'in süngeriydi. :) Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, ilk süngerlerimiz aynıymış :-)
      Ben teşekkür ederim, yorumunuz için... :-)

      Sil
  15. bende yves rocher süngeri çok beğeniyordum ve ülkemizde talep edilmesi üzerine geri gelecekmiş diye duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım gelir, çok seviyorum Yves Rocher süngeri. Ben de üretimden kaldırıldığını duymuştum, inşallah sizin duyumunuz doğrudur :-)

      Sil
  16. Merhaba blog keşif etkinliğinden geliyorum sizi takibe aldım ben de beklerim bloğuma nisanmeyvesi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :-)
      Ben de iade-i ziyarete geliyorum sizi :-)

      Sil
  17. Ben sungerlerle yeni tanıştım henüz 2 tane süngerim var . Senin maşallah bayağı bir tecrüben olmuş. Kozmetik malzemelerinin çalınmasına çok üzüldüm ne insanlar şu hayatta , sevgiler ...

    YanıtlaSil
  18. Ben sungerlerle yeni tanıştım henüz 2 tane süngerim var . Senin maşallah bayağı bir tecrüben olmuş. Kozmetik malzemelerinin çalınmasına çok üzüldüm ne insanlar şu hayatta , sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süngerler her gün kullandığım araçlar oldular kısa zamanda, hayatıma konfor kattılar hatta :-) Malesef o hırsızlık olayı çok kötüydü, bir iki saat sonra nikahım vardı, paniğimi anlatamam. Çok vicdansız insanlar var gerçekten.
      Teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil
  19. Sünger kullanmaya zor alıştım ancak şimdilerde elim fırçaya gitmez oldu.Benim favorim de Beauty Blender !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alışınca, fırçadan daha hızlı ve doğal bir sonuç veriyor. Beauty Blender nude olanı bekliyorum merakla :-)
      Teşekkür ederim yorumunuz için :-)

      Sil
  20. Fırçadan vazgeçemiyorum oysa süngerle daha iyi sürülüyor fondöten:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de fırçaları çok severim, bana oyuncak gibi geliyorlar. Ancak cildime daha fazla nem vermemi sağlıyor süngerler, fırçalarla uygulamada pullanmayı çoğunlukla kontrol edemiyorum

      Sil
  21. Süngerler iyi ama temizlemeye acayip üşeniyorum yaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırça temizlemekten daha kolay geliyor bana. Belki de artık alıştım Kızsal Şeyler :))

      Sil
  22. Merhaba Gözde'nin blogunda tanıdım sizi cici bir sayfanız var büytün hanımları ilgilendirecek türden :) süngerler şeker gibi bayıldım sevgiyle kalasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin :))
      Bloğumu beğendiğine çok sevindim, çok teşekkürler :))

      Sil
  23. Kesinlikle katılıyorum, süngerle yapılan ten makyajları daha güzel oluyor.. Fondöten eşit şekilde dağılıyor yüzümüze.. Benim favorim, Real Techniques turuncu kesik sünger.. Ben süngerimi su ile iyice ıslatıyorum sonra sıkıyorum.. Bu turuncu sünger zaten hemen şişiyor.. Sonra fondöteni dağıtıyorum.. Sonuç mükemmell..

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  24. Blana'm çok güzel anlatmışsın. Ben en çok fix+ a takıldım. Kullanmalı mıyım, bana bi detaylı anlatır mısın?

    YanıtlaSil