Bitirdiklerim - Mayıs 2019

Haziran 17, 2019 6 Comments A+ a-

Merhaba... 

İki ayda bir dolan "bitenler kutum", son iki seferdir ayda bir dolunca, her ay bitenler yazısı yazmaya başladım. Mayıs ayında bolca duş ve temizleme ürünü bitirmişim ve bunun için mutluyum. Gerçi bu, cilt bakım dolabımın da yavaş yavaş boşalması demek oluyor ve günümüz fiyatlarıyla bunun için sevinmek ne derece mantıklı, bilemiyorum. 

Bitirdiklerim

Her bitenler yazımda olduğu gibi, başına * koyduğum ürünlerin blog yazılarını ürün isimlerine tıklayarak okuyabilirsiniz. Her ürünle ilgili kısa kısa son fikirlerimi de yazacağım.

Bitirdiklerim

Duru Fresh Arındırıcı Duş Jeli: Bu duş jelinin içerisinde minik peeling tanecikleri var. Yine de etkisi çok hafif, her kullandığınızda vücudunuza keseleme işlemi yapıyor gibi hissetmiyorsunuz. Benim çok hassas cildimde hiç sorun çıkarmıyor, bolca köpürüyor. Kokusu adı gibi, oldukça ferah... Bu duş jelini bana balayımızı hatırlattığı için satın almıştım, Maldivlere giderken yanımızdaki duş ürünü buydu. Kokusu bana hep oraları hatırlatıyor. Bu dev boyu Gratis'te kasa arkasında çok komik bir fiyata satılıyordu ve çok uzun süre kullandım. 

Yves Rocher Nutrition Nourishing Duş Yağı: Bu markanın en nemlendirici etkili duş yağı, duruladıktan sonra geriye oldukça yumuşak ve yağlı bir bitiş bırakıyor. Ben aslında eşim için almıştım ama o yağlı bitişinden hoşlanmadı, temizlenmiş gibi hissetmediğini söyledi. Ben kullandım. Bence duşta kullandığımız sıradan bebek yağları da aynı işi yapıyor çünkü ben bu ürünleri temizlenmek için değil cildimi hızlıca nemlendirmek için kullanıyorum. Tekrar alacağımı sanmıyorum, bebek yağlarıyla devam edeceğim ama bu da güzeldi. 

Yves Rocher Hindistan Cevizli Duş Yağı: Eşimin kullandığı ve ona alerji yapmayan tek duş ürünü olduğu için sürekli satın alıyoruz. 

Bitirdiklerim

Organix Lavander Saç Kremi: Bu saç kremi mor renkli ve sarı saçların rengini koruması için kullanılıyor. Benim saç rengim üzerinde büyük bir etkisi olmadı ve çok kuru saçlarımı da istediğim kadar yumuşatmadı. Her seferinde çok fazla ürün kullanmak zorunda kaldım. Tekrar satın almam.

*Lavera Duş Peelingi: İçeriği tertemiz ve doğa dostu olan bu vücut peelingini çok severek kullandım. Ayrıntılı yazısını başlığa tıklayarak okuyabilirsiniz. 

Skinfood Honey Flour Temizleme Kremi: Bu ürünü adında bal geçiyor diye satın aldığımı itiraf ediyorum. Çok hafif bal kokuyor ama müptelası olacağım kadar değil. Bu temizleme kremi makyaj çıkartmayı iddia etse de, bu konuda ben hiç başarılı bulmadım. Tek kat maskaramı bile temizlemedi. Bekli, sadece yüz temizliği için kullanılabilir ama onun için de içeriği pek iyi değil. Son kullanma tarihi geçtiği ve elim gitmediğinden bir türlü bitiremediğim için atıyorum. 

Bitirdiklerim

Cosmed Day-To-Day Temizleme Jeli: Bu temel bir temizleme jeli ve ben çok beğenerek kullanıyorum. Bundan evvel de küçük boylarını bitirmiştim, şimdi de yeni şişesini açtım. İçeriği temiz; sls, sles, paraben, alkol içermiyor. Temel cilt temizliğini de bence cildi kurutmadan güzel bir şekilde yapıyor. Memnunum. 

Urban Care Collagen Durulanmayan Saç Kremi: Durulanmayan saç kremlerini duş sonrası saçlarımı taramak için ve deniz tatillerinde kullanıyorum. Bu ürünü ise, o kadar zor bitirdim ki, benim çok kuru ve kolay karışan saçlarıma yeterli gelmedi. Eğer, saçlarınız çok dolaşıp örümcek ağına dönüyorsa ve ince telliyse bu çeşidini öneremiyorum. 

Neutrogena Deep Moisture Expres Vücut Spreyi: İçeriği temiz değil ancak, çok çok pratik bulduğum bir ürün... Sprey mekanizması çok iyi, şişeyi ters çevirerek bile kullanabiliyorsunuz. Nemlendirme performansı ise, bence oldukça yeterli; yapısı incecik ve şeffaf bir bitişi var. Ben duş sonrası genellikle bacaklarımı nemlendirmek için kullanıyorum. Elimde bir tane daha var, şimdi onu kullanıyorum.

Bitirdiklerim

Le Petit Marseillais Akdeniz Balı Sıvı Sabun: Kullandığımız tek sıvı sabun, kendisine aşkımı her bitenler yazımda zaten ilan ediyorum. Misler gibi bal kokuyor. 

*Flormar Oje Kurutucu Sprey: Elimdeki tüm Flormar ürünlerini bitirmeye çalışıyorum. Bu spreyi senelerce çok severek kullandım ama uzun süredir elim başka ürünlere gittiğinden bir köşede unutmuştum. Son zamanlarda sıkça kullanarak bitirdim, fena değil. 

Splat Sensitive Diş Macunu: Splat diş macunlarını seviyoruz, bu da güzeldi. 

Bitirdiklerim

Blistex Med Plus: İçeriği iyi olmamasına rağmen ve benim nane-mentol alerjim olmasına rağmen dudaklarım aşırı kötü hale gelip kuruduğunda çok başarılı şekilde onarıyordu. Ancak, alerjimden dolayı sürekli kullanamadığımdan bitiremedim ve ömrü doldu. 

Ozonlabs Bentonit Maske: Başak'cığımın denemem için gönderdiği bu maske hakkında kafam aşırı karışık... Bu maskeyi kuru ciltlerin 5 dk yüzlerinde tutmaları önerilmiş, fakat benim cildimi o kadar kuruttu ki 5 dk zor dayandım. Sanki, cildim kese kağıdı gibi olmuş, biri onu buruşturuyormuş gibi hissettim. Ancak, temizledikten sonra cildim garip şekilde yumuşacık oldu ve gergin kalmadı. Başak'ın yazısını buradan okuyabilirsiniz. 

Ozonlabs Cocodays Serum: Yine canım Başak'cığımın tester yapıp yolladığı bu serumun etkisi gerçekten güzel... Fakat, kokusu benim için aşırı ağır; uyguladıktan sonra da uzun süre kokusunu aldığım için çok zor kullandım. Cildime verdiği nemi çok beğendim fakat, kokusu yüzünden alıp kullanabileceğim bir serum değil. Eğer koku konusunda benim kadar hassas değilseniz, deneyebilirsiniz, içeriği de tertemiz. Başak'ın yazısına buradan ulaşabilirsiniz. 

Korres Wild Rose Göz Kremi: Spf15 güneş koruması içeren bu göz kremini Zeynuş'um ve Başak'cığım bana doğum günü hediyesi olarak almışlardı. Çok çok beğenerek kullandım, fotoğraflarını çekemeden bitirdiğim için blog yazısını yazamadım. Kuru göz çevremi güzel nemlendirdi, makyaj altında iyi durdu ve bittiğine gerçekten üzüldüm. İnstagram hesabımda düşüncelerimi özet olarak yazmıştım. 

Bitirdiklerim

Mizon Joyful Time Essence Mask-Royal Jelly: Bu kağıt maskeyi Justin Beauty alışverişimde satın almıştım. Su bazlı, gliserin, sitrik asit ve arı sütü ektresi içeriyor. Aynı zamanda az miktarda allantoin ve kolajen de ihtiva ediyor. İçeriğinin son sırasında parfüm var; bht, paraben, etil alkol içermiyor. Umduğum gibi bal kokmuyordu ama cildime verdiği anlık nemi beğendim. Kullandığım en başarılı kağıt maske olduğunu söyleyemeyeceğim fakat, acil durumlarda cildi toparlamak için kullanılabilir. 

Missha Deep Sea Water Göz Maskesi: Bu göz maskelerini 30 dk göz altınızda bekletmeniz gerekiyor. Su bazlı bu maske, gliserin, sorbitol ve kaolin içeriyor. İçeriğinin ortalarında kolajen ve deniz suyu bulunuyor ve az miktarda aloe vera ekstresi içeriyor. İki çeşit paraben içeriyor, alkol ve bht içermiyor. Etkisini ilk kullanım için beğenmedim, göz altlarımda kullandıktan sonra bir fark gözlemleyebildiğimi söyleyemem. Hem paraben içerdiği hem de içerisinden tek kullanımlık göz maskesi çıktığı için tekrar satın almayacağım. Fiyatı da, tek bir göz altı pedi için çok yüksek... 

Balea Avocado&Honig Tuch Maske: Bu maskede mutluluğu buldum arkadaşlar! Böyle güzel bir bal kokusu olamaz! Yüzümden çıkarmak istemediğim bir maske daha keşfetmenin haklı gururunu yaşıyorum. Cildime çok güzel nem verdi, rahatlattı ve ferahlattı; kokusuyla da aşırı mutlu etti. Su bazlı bu maske; aktif maddelerinde gliserin, üre, bal ekstresi, arı sütü ve propolis ekstresi içeriyor. Orta sıralarında hyaluronik asit, allantoin, panthenol ve soya çekirdeği yağı var. İçeriğinin son sırasındaki parfüm hariç olumsuz bir yanı yok. Alkolsüz, parabensiz, bhtsiz ve çok çok uygun fiyatlı bir kağıt maskeydi. 

Bitirdiklerim

Missha Skin Essential Sheet Mask: %100 pamuk olan bu kağıt maske su bazlı ve aktif maddelerinde gliserin, etil alkol, salyangoz salgısı ve  ginseng ektresi bulunduruyor. Orta sıralarda panthenol, argan yağı ve shea yağı bulunuyor. Bir çeşit paraben ve az miktarda parfüm içeriyor. Etkisi benim cildimde hiç fena değildi, cildimi nemlendirdi ve aydınlık gösterdi. Alkol ve paraben içermeseydi tekrar satın alırdım, fiyatı da uygundu. 

Balea Q10 Göz Altı Maskeleri: Hem içerik hem etki olarak en beğendiğim uygun fiyatlı maskeler bunlar... Bir kutudan 6 maske çıkıyor. Ben haftada 2 kez bu tarz maskeler kullanıyorum, göz altlarımı çok daha dinlenmiş ve aydınlık gösteriyorlar. Özel gecelerde makyaj öncesi kullanmak için de oldukça güzeller... 

Bee Beauty Peptide Canlandırıcı Bakım: Üç aşamalı bu maske; peeling, mandelic asit uyku maskesi ve serinletici serum içeriyor. Peelingle cildi temizleyip, yatmadan evvel uyku maskesini sürüp sabah buzdolabında beklettiğiniz serumu uyguluyorsunuz. Bendekini Başak'cığım göndermişti, bir paketten en az 3 kullanımlık ürün çıkıyor. Peeling hassas ciltler için biraz sert ama uyku maskesini ve özellikle de sabah serumunu çok beğendim. Cildimin sorunlu olduğu bir dönemde denediğim için, etkisini düzgünce gözlemlediğimi düşünmüyorum. Bir ara tekrar alıp kullanacağım. Ayrıntılı yazısını isteğim üzerine beni kırmayıp Başak beybim yazmıştı, buradan okuyabilirsiniz. 

Bitirdiklerim

Isana Kulak Çubukları: Sağlam oldukları sürece kulak çubuğunda marka tercihim yok. Isana çubuklar da güzeldi. Yerine Benri aldım, hangisini indirimde bulursam onu alıyorum açıkçası. 

Diadermine Arındırıcı T Bölgesi Bantları: Bu bantları eşim kullanıyor. Başıma bir iş gelmeyecekse, bence çok kötü olanları hariç, hepsi aynı işi yapıyor. Diadermine de iyiydi ama abartıldığı kadar mucizevi miydi, tabi ki hayır! 

Benri Kare Pamuk: Bunları zamanında stoklamışım, şimdilerde neredeyse hiç pamuk kullanmadığımdan bitmek bilmiyorlar. Oje çıkartmak ya da lokal olarak kullanmak için de kare olanlar kullanışsız geliyor. Elimdekiler bitsin, disk olanlarından alacağım. Yapı olarak bu pamuklar hiç fena değiller bu arada, indirimlerde böyle pamuk kullananlara öneririm. 

Cyrene Exfoliating Cotton Pads: Bir alışverişimde deneme olarak gönderilen bu pedler AHA ve BHA asitler içeriyorlar. İçerikleri temiz, ph değerleri ciltle dost... Benim çok ince ve hassas cildimde bir soruna sebep olmadılar, cildim yanmadı, kızarmadı. Hassas ciltli ve asit kullanımına başlamak isteyenler rahatça deneyebilirler. Ben kendi adıma, iki senelik deneyimim sonucu cildimin agresif yapılı asitlerle hiç geçinemediğini kabullenmiş durumdayım. Dolayısı ile, bundan sonra mandelik asit tercih edeceğim (eğer asit kullanmak istersem). 

Bitirdiklerim

Benim mayıs ayı boyunca bitirdiklerim bu şekildeydi. Yazıyı biraz geç yayınlamamın sebebi, bayramı atlatmaktı. Hem buralarda olmayacağım hem de herkes ya tatilde ya ailesiyle olduğu için biraz geç yayınlamak hepimiz için daha iyi olur, diye düşündüm. 

Sevgilerimle... 

6 yorum:

  1. Duru'nun duş jelini baya merak ettim. Gerçi bu ara doğal sabunları kullanıyorum ama yine de aklımda olsun! Lavera peelingi de not aldım, o taraflara yolu düşenlerden isteyeceğim :) Ozonlabs ürünleri sana pek uymamış anladığım kadarıyla, bu nedenle deneme boyu ürüne ulaşabilmek çok önemli gerçekten! Mesela Ozonlabs serumun kokusu bende hemen geçiyor; ya da benim koku hassasiyetim o kadar yüksek olmadığından fark etmiyorum. Bentonit maske de bende gerilme yaratmadı, ama buluştuğumuzda da fark ettim; gerçekten cilt yapılarımız çok çok farklı :)
    Kağıt maskelerden de, Balea'nın avokado-ballı olanının iyi çıkmasına sevindim; kötü olsa o içeriğe yazıkmış cidden :))) göz pedlerini ben de beğendim bu arada, teşekkür ederim :) Yenileri güle güle kullan canım, çok öperim!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duru duş jeli ahım şahım bir ürün değil aslında Başak'cım ama manevi bir bağ var aramızda:) Ama Lavera peelingi baya beğendim, bulabilseydim alacaktım, bulamadım. Umarım sen bulur ve beğenirsin :)
      Ozonlabs bentonit maske yüzümdeyken cildimi çok acıtsa da, temizleyince de yumuşacık bıraktı. Tam boyunu almam ama denediğim en değişik maskeydi. Gerçekten deneme boy ürünlere ulaşmak çok önemli, deneyip satın alabilmek gibisi yok!
      Ya senin cildin aşırı güzel gözüküyor, maşallah diyorum! <3
      Balea maske şahane çıktı gerçekten, kardeşime söyledim unutmazsa alacak yine :) Göz pedlerini beğenmene de çok sevindim bebişim.
      Ben de kocaman öpüyorum <3

      Sil
  2. Balea ürünlerini ben de çok seviyorum. Umarım kısa zamanda rossmanda satılmaya başlanır diye dilek tutuyorum😄 ne güzel, bu kadar ürün bitirebilmek yük kalkıyor gibi hissediyorum ürün bitirdiğimde özendim🙏💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Balea umarım ülkemize gelir, ben de çok başarılı buluyorum ürünlerini.
      Günümüz fiyatları yüzünden bitirmek artık eskisi kadar mutlu etmiyor beni, yenilerini almak için bütçe ayırmak gerçekten zor hale geldi. Ama yine de, insan gerçekten bir ferahlık hissediyor.
      Çok sevgiler <3

      Sil
  3. missha ürünlerini çok merak ediyorum henüz denemedim. Göz pedlerini de denemek istiyorum

    YanıtlaSil