2018'de Bitirdiğim Makyaj Malzemeleri - 2

Ocak 04, 2019 2 Comments A+ a-

Merhaba...

Her yılın ilk yazı konusu, bir önceki yıla ait bitirdiğim makyaj malzemeleri oluyor. Her sene, kozmetik ürünlerimi bittikçe bir kutuda saklıyorum ve yıl sonu geldiğinde o sene ne kadar makyaj malzemesi bitirdiğime bakıyorum. Bu benim için hem çok tatmin edici bir durum hem de kendimi objektif olarak değerlendirerek her sene bir öncekinden daha az alışveriş yapmamı sağlıyor. Bu sene aynı zamanda taşınıyor da olduğumuzdan, ciddi miktarda ürünümü de ayırdım; bazılarını arkadaşlarıma hediye ettim, bazılarını da bağışladım. Üniversite yıllarımdaki; bir 4'lü far paleti, bir allık, bir maskara ve bir rujdan oluşan makyaj koleksiyonuma dönmemin mümkün olmadığını biliyorum (o zamanları özlüyorum) ama hedefim yavaş yavaş koleksiyonumu küçültmek, gerçekten ihtiyacım olmadıkça ya da bir ürünü gerçekten istemedikçe alışveriş yapmamak. Bu hedefe bir gün ulaşabilirsem, bu blogu yazdığım günlerin de sonu gelecek ama çok sevdiğim bu hobim belki o gün başka bir yere yönelecek.


makyaj bitenler

Yukarıda gördüğünüz kutu, bu senenin özeti... Her sene, bir öncekinden az ürün bitiriyor olmam gerçekten canımı sıkıyor. Bu yüzden 2019'da hedefim kendi Sephora'ma yoğunlaşmak, mümkün mertebe tüm indirimlere ve albenili ürünlere kulaklarımı tıkamak olacak (bu cümleyi yazarken aklımda Kiko'nun baked allıkları olduğunu ve bunu unutmaya çalıştığımı görmezden geliyorum). Başlıktan anlamış olduğunuz gibi, yazıyı ikiye bölerek yayınlayacağım. Bitenler yazılarımda yaptığım gibi, ürünlerle ilgili düşüncelerimi özetleyip, blogda yazısı varsa linkini ekleyeceğim. Yazısını yazdığım ürünü, kalın harflerle yazacağım isimlerine tıklayarak okuyabilirsiniz.


makyaj bitenler

Max Factor Opulent Nudes Far Paleti: Taşınacağımız için ve bu palet de sene sonuna biteceği için fotoğraflara ekledim. Performansını çok beğendiğim, kolay dağılıp karışan, çok güzel bir palet... Yazısını sanırım haftaya okuyacaksınız. 

Wet n Wild Nutty Far: Bu farı kullanmayan kaldı mı, bilmiyorum ama tam bir sür-çık rengiydi. Ben hep seyahatlerimde yanımda taşıdım ve öyle de bitirdim. Yapısı, pigmentasyonu çok başarılı ve tek başına uğraşılmış bir göz makyajı yapmışsınız etkisi veren güzel bir fardı.

Rimmel London Kate Palet: Bir çok kişinin aksine, ben bu paleti severek kullanıp bitirdim. Oldukça tozutan bir palet ama bence kullanması pratikti. Tek ürünle hem yüz hem göz makyajımı yapabiliyordum. Çok da bereketli olduğu için, uzun süre kullandım.

Tekli Panda, The Balm Far: Bu boş pan, The Balm'ın bitirdiğim Balm Jovi paletindendi. Paleti bitirip acı kahve bu rengi bitiremediğim için paletten çıkarıp tek başına kullanmaya devam ettim. Bittiği için mutluyum, çünkü bu şekilde saklaması bir eziyetti. 

Maybelline Color Tattoo Creme de Nude: Color tattoo matlar bence ışıltılılar gibi başarılı değiller. Bu rengi soft ochre ye alternatif olsun diye satın almıştım ama benim kuru göz kapaklarımla hiç anlaşamadı. Özellikle kışın hiç kullanamadığım için, iki yaz mevsiminde kullanarak zar zor bitirdim. 

Flormar Pixie Dust Far: Bu far tek başına bir çok iş gören, çok amaçlı ve çok güzel bir üründü. Çok da bereketliydi.

makyaj bitenler

Gosh Kaş Farı: Bu ürünü Gosh ülkemizden çekilirken 5 TL gibi komik bir fiyata satın almıştım. İçerisinde 3 kaş farı, bir de wax var. Bana uyan kaş farını bitirdiğim için atıyorum. Bendeki light rengiydi ve bence gereksiz büyük bir palet. Bitmeyen farların yapısı gözde kullanmaya uygun olmayacak kadar sert, "light" çeşidine uygun olmayacak kadar koyu ve gri... 

Maybelline Brow Precise Micro Pencil: Bu kaş kalemi oldukça başarılı, ucu incecik ve kaşları çok yolmadan uygulama yapabiliyorsunuz. Çok beğendim ama çok çabuk bitiyor. Ben kaş kalemlerini sadece seyahatlerde kullandığımdan her sene bir tane bitiririm ama bu kalemi birkaç ayda bitirdim. 

Pastel Kaş Maskarası: Günlük kullanıma oldukça uygun, kaşları sertleştirmeden sabitleyen ama çok pigmentli olmayan, bereketli bir üründü. 

Yves Rocher Kaş Kalemi: Bir sene boyunca kullandığım ve bayaca beğendiğim bir kaş kalemiydi. 


makyaj bitenler

Clinique Skinny Stick Göz Kalemi: En sevdiğim, en favori göz kalemim!.. Bendeki rengi slim sable, şahane bir acı kahve... Bu kalem ismiyle müsemma olarak incecik ve göz kapağında yağ gibi kayıyor; akmıyor, bulaşmıyor. Göz kapağına bir hat çizmeden sadece kirpik dibini belirginleştirmek isteyenler için çok ideal... Asansörlü ambalajı geri sarılmıyor, tek derdi de bu. 


Emily Nude Göz Kalemi: Bu nude göz kalemini pek beğenmemiştim, göz içimde çok çabuk silindi.



makyaj bitenler

Lola Bomb Strawberry Daiguiri Lip Balm: Bu şahane balmı bana Zeynuş'um hediye etmişti. Benim gibi, dudaklarınız çok kuruysa, hem dudaklarınızı nemlendirecek hem de üzerine sürdüğünüz rujun yapısını bozmayacak bir dudak balmı arıyorsanız, aklınızda olsun. Çok da bereketli...

Rimmel London Kate 03: Bu nude ruju günlük makyajlarımda sıkça kullanıp bitirdim, çok da güzeldi. Artık nude rujlarımı bittikçe teker teker makyaj çantama koyuyorum, böylece sadece tek nude ruj kullandığımdan bitiyorlar. 


makyaj bitenler

Loreal False Lash Superstar Maskara: Bu maskarayı çok kısa süre kullanabildim, çünkü kullanmaya başladıktan kısa süre sonra göz iltihabı sorunu yaşadığım için enfekte olmuştur endişesi ile attım. Kirpiklerime verdiği hacim ve duruşu çok güzeldi ancak, kokusu beni bayaca rahatsız etmişti.

Loreal False Lash Superstar Black Carpet: Bu maskarayı yukarıdaki versiyonundan daha çok sevdim. Neredeyse kokusuz ve kirpiklerimde istediğim hacimli görüntüyü sağlayan bir maskaraydı, bendeki biraz hızlı kurudu. 

Flormar Back To School Maskara: Günlük kullanıma uygun, kirpiklere hacim veren ama abartılı durmayan bir maskaraydı. Ben yedeklemiştim, bu elimdeki son üründü. Koleksiyon ürünü olduğu için hem artık satılmıyor hem de ben Flormar ürünü satın almıyorum.

Trend It Up No1 Maskara: Bu maskarayı canım Hilal'ciğim yılbaşı hediyesi olarak göndermişti. Ne yazık ki, göz iltihabım yüzünden çok kısa süre kullanabildim. Günlük ve güzel bir maskaraydı. 

makyaj bitenler

MUFE Maskara Bazı: Bugüne kadar kullandığım en iyi maskara bazı buydu, çok sevdiğim Dior Maximizer dahil. Benim gibi, hacimli ve yoğun kirpik görünümü seviyorsanız tavsiye ederim. 


Sheida MYscara: Bu maskara çok övüldüğü için, merak edip satın almıştım ama yanlış versiyonunu almışım. Hiç beğenmedim. 

Maybelline Great Lash Maskara: Günlük, kirpikleri sadece boyayıp belirginleştiren, no makeup makeup maskarası... Bence hiç bir özelliği olmayan ama kötü de diyemeyeceğim bir üründü. 

makyaj bitenler

Clinique High Impact Maskara: Her online Clinique alışverişimde hediye geldiği için, bu maskaradan elimde hep bulunur. Kıl fırçalı ve günlük, benim çok sevdiğim bir maskaradır. Fakat, ambalajı ile birlikte bence yapısı da değişmiş; bu son gelen ürünü eskisi kadar beğenmedim. 


Nars Audacious Maskara: Bu maskarayı kim öve öve bitiremediyse, gidip kafasına atmak istiyorum! Nars ürünlerini gerçekten çok severim ama bu maskara bir felaketti. O fırçası resmen göz oyuyor, kirpik diplerimi acıttı; sürdükten yarım saat sonra akıyor, dökülüyor, pandaya dönüyorum ki, bende maskaralar akmaz. İyi ki, tam boyunu almamışım. 

Mac In Extreme Dimension Maskara: Bu maskarayı denemem için Zeynuş'um vermişti, gerçekten çok beğendim. Kıl fırça tercih eden biri olarak, silikon fırçalı bu maskara beni çok şaşırttı; kirpiklerime güzel hacim verdi, kıvırdı ve uzattı.

makyaj bitenler

Flormar Calcium Gel: Bu ürünü hem tırnaklarımı güçlendirsin hem de ojelerime baz olsun diye kullandım. Tırnaklarıma bir etkisi olmadı ama baz olarak iyiydi. 


Catrice Oje Kurutucu Top Coat: Çok başarılı bulduğum, ojelerimin ömrünü uzatan ve hızlı kuruyan bir üründü. Fiyatı muadillerine göre biraz pahalı ama yine alırım. 

Flormar Plus Quartz 48 Numara: Bir zamanlar kullandığım 2 ojeden biriydi, çok güzel ve net bir kırmızı. Artık Flormar satın almadığımdan vedalaştık. 

makyaj bitenler

2018 yılında bitirdiğim makyaj malzemeleri bunlardı. Umarım yeni yıl daha çok toz ürün bitirdiğim ve daha az ürün satın aldığım; hedeflerimi gerçekleştirebildiğim bir sene olur. 


Hepinize sağlık, mutluluk, sanş ve neşe dolu bir yıl dilerim. 

Sevgilerimle... 

2 yorum:

  1. Ay Blana toz ürünler de bitmiş ağlamak istiyorum, benim ne zaman başıma gelecek acaba? :)))) Wet'n Wild Brulee ve Maybelline Color Tattoo Creme de Nude bende de bitmek üzere ama, hatta ikincisinin yana yakıla CF muadilini arıyorum... tüm farların sevgilisi olduğumdan bununla da çok iyi anlaşıyorum söylemesi ayıptır :))))) yalnız sana gerçek bir kozmetik canavarı olduğunu da söylemek isterim :) Yenilerini güle güle ve "responsibly" alıp kullanman dileğiyle şekerim (hatta kendim için bunu daha da yürekten diliyorum). Koccaman öpüyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak'cım "eski Blana" ya nazaran aslında çok az toz ürün bitirmişim, eski ben 12li far paletleri falan bitiriyordu söylemesi ayıp :D
      Ya creme de nude la nasıl anlaştın, yemin ederim anlamıyorum ama :D Bu arada Mac sitesinde hayvan deneyi yapmıyoruz açıklaması yaptı, gördün değil mi ihihihi :)
      Kendi Sephora'mı karıştırma kararım bayaca işe yarıyor bu arada, canım bişe isteyince açıp bakıyorum, inanamayacaksın ama (!) buluyorum da :D Bu yıl hepimiz için responsibly alışverişlerle geçsin :D
      Kocaman öpüyorum <3

      Sil