Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive Advanced Spf50+

Eylül 24, 2018 3 Comments A+ a-

Merhaba...

Her yaz sonu, o sene kullandığım güneş koruyucuların yazısını yazıyorum. Bu yazılarım genellikle bir sonraki sene okunmaya başlıyorlar ancak, bir güneş koruyucuyu tüm yaz kullanmadan ve bitirmeden hakkında yorum yapmam mümkün değil. Bana uygun fiyatlı güneş koruyucu sorulduğunda aklıma ilk gelen ürün olan Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive Advanced Spf50+ bu senenin ilk güneş koruyucu ürün yazısı olacak. 

Garnier Ambre Solaire

Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive Advanced Spf50+ hem çocukların hem yetişkinlerin kullanımına uygun olduğunu iddia eden, hassas ciltlere uygun çok yüksek güneş koruması sağlamayı hedefleyen bir losyon-krem... Hem UVB hem UVA filtresi ihtiva ediyor (UVA ve UVB ile ilgili burada bir yazı yazmıştım). Güneşe çıkmadan önce göz çevresi hariç tüm vücuda eşit şekilde uygulanması öneriliyor. 
Garnier Kids Sensitive Advanced, beyaz renkli, ince yapılı, losyon-krem arası yapıya sahip bir güneş koruyucu... Çok hızlı emiliyor ve cilt üzerinde beyaz tabaka bırakmıyor. Bitişi hafif parlak ancak yağlı değil, uygulandığı bölgeye aynı zamanda hafif bir nem veriyor. 

Garnier Ambre Solaire

Ben, bu güneş koruyucuyu tüm yaz boyunca işe giderken kollarıma ve bacaklarıma uygulayarak kullandım. Deniz tatili yaptığımda ise, kullandığım asıl güneş koruyucuyu tazelemek için ek bir ürün olarak tercih ettim. Benim cildim oldukça hassas ve ince yapılı, güneşe karşı ciddi alerjim var. Bu koruyucu şehir hayatında vücudun açıkta kalan bölgelerine uygulamak için bence uygun bir alternatif... Ben yaz boyu hiç bir sorun yaşamadım. Ancak, ofiste çalıştığımı ve tüm gün güneşin altında olmadığımı da eklemeliyim. Deniz tatilinde ise, altına uyguladığım güneş koruyucumu destekledi. 
Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive Advanced Spf50+ 'yi tek başına kullanmak da elbette mümkün... Ancak, her ne kadar suya dayanıklı olduğunu iddia etse de, güneşe karşı hassas ve alerjik bir cildiniz varsa, kesinlikle her terlediğinizde, denize girdiğinizde tazelemeniz gerekiyor. Su ile çok kolay akan bir yapıya sahip... Suyla temasınız olmasa bile, iki saatte bir ürünü tazelemeniz şart... Bu durumlara özen gösterirseniz, cildinizi güneşe karşı başarılı bir şekilde koruyacaktır. 

Garnier Ambre Solaire
Garnier Ambre Solaire

Bununla birlikte, alkol denat içerdiği için yüzde kullanıma uygun olmadığını düşünüyorum. Yüzünüze uygulamayı tercih ederseniz, sizi UVA ve UVB ışınlarının çoğu hasarından koruyabilir ancak, güneş lekelerinden koruyamaz. Düzenli güneş koruyucu kullandığı halde, güneş lekeleri oluştuğundan şikayet edenlerin büyük kısmının koruyucuları etil alkol içeriyor! Dolayısıyla, yüzünüz için tercih edeceğiniz güneş koruyucunun içeriğine -özellikle yazın- çok daha dikkat etmenizi öneririm. 
Çocuklarda kullanımı ile ilgili şahsi düşüncem de, olumlu yönde değil. Bunun ilk sebebi, ürünün içeriğinden önce spf derecesi... Dünya Sağlık Örgütü çocuklarda spf 30 UVB korumasının üzerine çıkılmamasını ancak, bu değerin altına da inilmemesini öneriyor. Bunun sebebi, Spf 30'un üzerinde güneş korumasının henüz doğal hammaddelerle üretilememiş olması. Spf 30 üzerindeki her güneş koruması "octocrylene" gibi yağda çözünen maddelerle güneş koruyucunun etki süresinin arttırılması ile elde ediliyor. Dolayısıyla, en doğru olan çocuklarımız için Spf30 bir koruyucu seçip, kremi yenileme sıklığımızı arttırmak. Solante gibi markaların çocuklar için olan güneş koruyucularının Spf30 da kalmasının da sebebi budur, yoksa yapamadıklarından değil. İkinci sebebi de, alkol denat içermesi... Bu koruyucu her ne kadar çocuklar için üretilmiş olsa da, ben kendi çocuğum için tercih etmezdim. 

Garnier Ambre Solaire

İçeriğinin ikinci sırasında gliserin olan Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive Advanced Spf50+, su bazlı bir güneş koruyucu... Aktif UVB filtresi olarak octisalate (ethylhexyl salicylate) içeren bu güneş koruyucu, UVA koruyucu olarak avobenzone içeriyor. Nano seviyede titanyum dioksit içeren bu ürün, octocrylene içeriyor. İçeriğinde çok az miktar silikon var; parfüm, paraben, bht içermiyor. UVA ve UVB filtrelerinin gerçekten çok iyi olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Bu özellikleri ile bana göre, piyasada bulabileceğiniz en iyi uygun fiyatlı güneş koruyuculardan biri... İçeriğine baktığımda hemen her cilt tipinin anlaşabileceğini düşünüyorum. 

Garnier Ambre Solaire

200 ml ışık geçirmez beyaz-turuncu renkli bir tüpte satılan Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive Advanced Spf50+ 'nin açıldıktan sonra 12 ay kullanım ömrü var. Güneş koruyucuların kullanım ömürlerinin sonunda aktif maddelerinin etkinliğini yitirdiğini tekrar hatırlatmak isterim.
Özellikle vücut kullanımı için oldukça uygun bulduğum Garnier Ambre Solaire Kids Sensitive Advanced Spf50+ ve tüm Garnier ürünlerini birçok kozmetik markette bulabilirsiniz. 


Sevgilerimle...

3 yorum:

  1. "Dolayısıyla, en doğru olan çocuklarımız için Spf30 bir koruyucu seçip, kremi yenileme sıklığımızı arttırmak" ahahahaha ilahi Blana'm ya, yakalarsan çocukları sık sık sürersin demek istedim :))) Neyse konumuz bu değil :)
    O kadar çok güneş koruyucuda alkol var ki ben baş edemiyorum artık. Ve dediğin doğru, her sene de güneş lekelerim çıkıyor. Seneye ben de Solante alırım artık diyorum; bakalım :)
    Deatylı yazın için çok teşekkürler, öperim çok çok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak'cım ama annem kardeşimle beni yakalıyordu hep :)))))
      Gerçekten, özellikle yüz için olan çoğu koruyucuda alkol var, ürünler ince yapılı olsun diye konuluyor. Sonrasında da gelsin lekeler... Peşine de leke kremi reklamı yapıyorlar bize, işte bunlar hep sektörün oyunları :D
      Seneye Solante alırsan 1 ürün 2 yorum yaparız :)
      Ben teşekkür ederim beybim, kocaman öperim <3

      Sil
  2. Aslında alkollü hiç bir şeyi yüzümüze sürmemek lazım Ausem ama tamamen de kaçamıyorum bazen.
    Garnier artık ben de alamıyorum ve bazı ürünleri yüzünden çok bedbahtım.
    Çok teşekkür ederim, öpüyorum<3

    YanıtlaSil